ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-09-18, 14:34

Gäst

Standard Boka flygresa med uppehåll
När jag är inne på de vanliga biljettsajterna hittar jag ingen sätt att boka resa till Australien inklusive ett uppehåll några nätter på vägen ner på plats där jag ändå skulle mellanlanda. Hur gör jag? Finns nån sajt där det fungerar att boka så?
Anders
Svara med citat

Gammal 2011-09-18, 15:27

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Det är nog enklast att prata med flygbolagen direkt för en sådan resa.

Annars kan du ju boka din biljett med "jag reser hem ifrån en annan ort" och boka din flygresa vidare på så vis. Dock missar du ju hemresan i sådana fall.

Gammal 2011-09-18, 21:10

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Sen är ofta mellanlandningen ett "nödvändigt ont" för att få lite lägre pris mot direktflyg, så även om det kan kännas naturligt att man ändå stannar till på ett ställe så blir ett "riktigt" stopp en annan kaka.
Svara med citat

Gammal 2011-09-24, 04:01

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Exempel på sökmotorer som erbjuder multi-city bokningar är Flygresor.se och Expedia.se där du själv kan "montera ihop" varje bit av din resa, med uppehåll, resväg osv... Har du tur blir det dessutom billigare än om du reser non-stop... Har du otur blir det dyrare
Svara med citat

Gammal 2011-11-08, 10:38

Travelfuel.net

Smile Multistopp
Hej
Jag bokar i princip alltid resor med multistop för det är så jag föredrar att resa. Besöker ofta flera olika länder under samma resa. Alla bokningsföretag erbjuder dock inte detta men MrJet.se har den funktionen, Expedia likaså, edreams (ej svensk).
Lycka till!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8