ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-09-11, 11:02

cecilind

Nykomling
cecilind är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Smile Resa til Vietnam
Hej!
Snickrar på en resa till Hoi An i Vietnam februari 2012.

Tittar nu på bästa, billigaste flyg till Hanoi för byte till inrikesflyg till Da Nang som är närmaste flygplats.

Är det någon som vet hur det ser ut på Hanoi flygplats och hur lång tid man behöver för byte?

Några andra tips från Vietnam, någon som varit i Hoi An?

Tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2011-09-12, 10:48

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av cecilind Visa inlägg

Hej!
Snickrar på en resa till Hoi An i Vietnam februari 2012.

Tittar nu på bästa, billigaste flyg till Hanoi för byte till inrikesflyg till Da Nang som är närmaste flygplats.

Är det någon som vet hur det ser ut på Hanoi flygplats och hur lång tid man behöver för byte?

Några andra tips från Vietnam, någon som varit i Hoi An?

Tacksam för svar!
Ha Noi/Noi Bai flygplats är inte så gigantisk, men alltid svårt att säga, speciellt om man inte varit där =}

Jag tänkte bara på om det inte är billigare för er att flyga till Bangkok och sedan ta något lågprisbolag till Da Nang? Bara en tanke, men ni kanske har undersökt det redan.
Svara med citat

Gammal 2011-09-13, 12:52

cecilind

Nykomling
cecilind är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Standard
Hej!
Tack för ditt svar.
Jag har tittat lite på resor från Bangkok till Hanoi. Verkar som man kan hitta billiga resor däremellan men när jag tittar på de flygbolag (Qatar o Thai), som jag tidigare tittat på resor, med verkar det inte billigare att resa till Bangkok än Hanoi, tvärtom.

Vilka flygbolag är billigast (mest prisvärda,vägrar åka med LOT o Aeroflot) till Bangkok?

Ska man boka via en sökmotor eller direkt på flygbolagets sida?

Finns ju ett otal sidor som söker efter billiga flygresor men priserna varierar väldigt,
har du någon favorit?
Svara med citat

Gammal 2011-09-13, 13:33

chazzie

Globetrotter

Standard
Citat:

Hej!
Tack för ditt svar.
Jag har tittat lite på resor från Bangkok till Hanoi. Verkar som man kan hitta billiga resor däremellan men när jag tittar på de flygbolag (Qatar o Thai), som jag tidigare tittat på resor, med verkar det inte billigare att resa till Bangkok än Hanoi, tvärtom.

Vilka flygbolag är billigast (mest prisvärda,vägrar åka med LOT o Aeroflot) till Bangkok?

Finns ju ett otal sidor som söker efter billiga flygresor men priserna varierar väldigt,
har du någon favorit?
Den sida jag använt ett tag (och även en kollega på jobbet, som tipsade om den) är Flygresor.se - Jämför pris pÃ¥ billiga flygresor

Jag har kollat på en resa till BKK i vår och då är det Qatar som är billigast, sen kommer jag att åka till Vietnam också, men det blir med AirAsia, förmodligen blir det en open jaw-biljett till Thailand och hem från KL.

*edit* Jag brukar boka via flygresor.se, som länkar till resebyrån, men det går att kolla på flygbolagets sida också, dock kan det vara så att resebyrån har speciella priser, bara att jämföra *edit*
Svara med citat

Gammal 2011-09-14, 07:41

Gäst

Standard
Citat:

har du någon favorit?
En sökmotor bokar man inte på utan den hittar billiga resor. Bokar gör man hos en resebyrå eller hos flygbolaget. Det är samma biljett oavsett var man bokar. www.flygresor.se är min favorit som är enkel att använda och hittar bra biljetter.

Vad är det för fel på att flyga med LOT? Dom flyger direkt till Hanoi från Warszawa till bra pris.
Svara med citat

Gammal 2011-09-14, 11:12

chazzie

Globetrotter

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

En sökmotor bokar man inte på utan den hittar billiga resor. Bokar gör man hos en resebyrå eller hos flygbolaget. Det är samma biljett oavsett var man bokar. Flygresor.se - Jämför pris pÃ¥ billiga flygresor är min favorit som är enkel att använda och hittar bra biljetter.

Vad är det för fel på att flyga med LOT? Dom flyger direkt till Hanoi från Warszawa till bra pris.
Lite hårklyveri, visst bokar man på resebyrån eller flygbolaget, men sökmotorn länkar i regel dit =}

LOT är nog inga problem och inte heller Aeroflot internationellt, dock enklare att byta i Warsawa än Moskva då vid eventuella problem (förseningar, snöstorm osv) man inte får lämna flygplatsen i Moskva, men därimot i Warsawa...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8