ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-07-13, 20:44

ExtraKim

Nykomling
ExtraKim är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Rykte: 0

Standard Flyga med Condor? (San juan, Januari 2012)
--------------------------------------------------------------------------------

Jag ska till San Juan, Puerto Rico i slutet på Januari.

Det finns massor med alternativ för att ta sig dit, men jag har hittat en flight som tilltalar mig och den är att via Köpenhamn flyga till Frankfurt med Lufthansa för att där byta till Condor som flyger direkt (10tim) till San Juan.

Har har sett att folk har varit med om att Condor har ändrat direktflyg till flygningar med mellanlandningar och liknande. Om jag ska göra mellan landningar så kan jag lika gärna flyga via Miami och spara 1700:-, så jag skulle vilja ha lite input från personer som har flygit med Condor.

Vad anser ni, ris eller ros?
(Hem flyger jag från Miami då vi ska spendera ett par dagar i USA innan hemresan.)
Svara med citat

Gammal 2011-07-17, 20:01

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Jag har rest med Condor 2 gånger, dock endast inom Europa. Min erfarenhet är att bekvämligheten, servicen samt kvaliteten på mat och dryck är fullt godkänd. Condor delägs av Lufthansa och det är ju en kvalitetsstämpel i sig

Det jag har hört av andra som rest interkontinentalt (Frankfurt-Seattle) var det inga problem med resan
Svara med citat

Gammal 2011-07-17, 20:03

ExtraKim

Nykomling

Standard
Låter bra då jag redan har bokat min resa.

Men jag fattade det som att de tillhör Thomas Cook, fast de kanske ägs av Lufthansa de med?
Svara med citat

Gammal 2011-07-17, 22:13

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Condor har unger många år tillhört Lufthansa, men jag tror att dom numera är fristående och enbart ägs av Thomas Cook koncernen.

Condors bonusprogram drivs fortfarande av Lufthansa (miles & more).

Jag flög med Condor mellan Frankfurt och Male (Maldiverna) tidigare i år. Jag flög i deras bästa klass (comfort class) och det var mycket positivt. Visst, stolarna höll inte samma klass som Qatar i business class, men servicen och maten var väldigt bra. Kommer troligen välja Condor igen om jag ska till Maldiverna, för att man får ganska mycket i förhållande till priset.
Svara med citat

Gammal 2011-07-18, 00:21

Stacy

Medlem
Stacy är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Thumbs up
Jag har rest med Condor och jag är absolut nöjd. Jag håller med föregående att deras bästa klass inte riktigt kan jämföras med andra bolags business, dock tycker jag att det är att jämföra med en "extra economy" eller motsvarande men till ett betydligt förmånligare pris.

Serivcen, maten och bemötandet var riktigt bra.

TUMMEN UPP!
Svara med citat

Gammal 2011-07-18, 01:49

ExtraKim

Nykomling

Standard
Läste att både Lufthansa & Thomas Cook är delägare i Condor, känns rätt så betryggande.

Hoppas i.o.f.s att jag ska lyckas sova bort större delen av resan mellan Frankfurt & San juan men det låter bra att ni har varit nöjda.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8