ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-07-04, 23:19

seniorbackpackers

Medlem
seniorbackpackers är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Question Turkish till BK
Vi tänkte åka ett par veckor till Thailand i slutet på Nov-11.
Det billigaste flygalternativet verkar vara med Turkish, ca 4.500:--/person via Istanbul.
Är det någon som har erfarenheter från detta?
Vi har alltid åkt med Thai förut, men motsvarande resa i.o.f utan mellanlandning kostar från 7.900:--
Frågan är om det är värt 3.400:--/ person för att flyga med ett bolag man känner till?
Svara med citat

Gammal 2011-12-28, 15:05

seniorbackpackers

Medlem
seniorbackpackers är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Standard
Jag ska nu svara på min egen fråga...
Alternativet att flyga med Tuirkish Airlines till Bangkok via Istanbul i stället för direktflyg med Thai var tveklöst ett bra val. Vi hade ca 3 timmars väntetid på Isatnbuls flygplats, men den tiden gick fort. Vad beträffar flygplanen så var de fräscha och servicen mycket bra. Deras Airbus kändes mycket modernare än Thai´s Jumbojet. Jag kan rekomendera detta alternativ och när man dess utom fick ca 7000:-- till uppehället i Thailand så kändes det som en ren vinst. Om Thai har uppgraderat sin flygflotta mellan Sverige och Thailand i år vet jag inte, men det krävs en hel del för att väga upp den extra kostnaden för direktflyg.
Svara med citat

Gammal 2012-01-07, 00:06

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Tack för den informationen!
Svara med citat

Gammal 2012-02-02, 09:11

Gäst

Standard
Jag bor i Turkiet och väljer alltid Turkish Airlines om det finns möjlighet. Deras service och komfort är suverän. God mat, trevlig personal både kabinpersonal och incheckningspersonal. De släppet ofta igenom ett par kilos övervikt, det är lätt att få bra platser på planet.

När jag åkte hem till Sverige över jul var jag först i incheckningen och jag frågade om planet var fullt, vilket det inte var. Så jag bad att få sitta själv och de satte mig vid fönstret vid nödutgången och spärrade platserna brevid mig.

Inga stora saker, men det är ändå sådana där småsaker som gör att man uppskattar dem.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8