ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-06-09, 11:06

Gäst

Standard Airbus A380
Har varit inne en del på Flightradar24.com och tycker det är väldigt intressant. En korridor för flyget till och från Asien och många storflygplatser i Europa drar en bit utanför oss och det är jätteintressant att ta den bärbara datorn och gå ut i trädgården och kolla flygplan, synd bara att de nått sin marchhöjd så det är inte mycket man ser, man behöver kikare för att få en liten uppfattning. Häromdagen såg jag för första gången en Airbus A380 på väg från Frankfurt mot Kina, Peking har jag för mej, ett Lufthansaplan. Det drog över med en hastighet på ca 980 Km\h. Just nu är LH454 på väg mot San Francisco och befinner sej en bit utanför Danmark med en hastighet på 1028 km/t. Det är inte ofta jag ser dom häröver men det kanske blir vanligare vartefter fler bolag köper in planet., det är ändå ett plan jag gärna skulle vilja flyga med.
Svara med citat

Gammal 2011-06-09, 13:28

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Det flyger en hel del A380 över Sverige. Både Air France och Lufthansa flyger till Japan och Emirates flyger från Dubai till Nordamerika. Det kan bli upp till 4-5 st A380 över Sverige på en dag.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8