ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-04-12, 12:05

Gäst

Standard Avbeställningsskydd
Hej!

Jag funderar följande:

Jag ska resa med delta airlines Arlanda-Calgary. Kommer att stanna 3 veckor. När jag bokade biljetten tog jag även avbeställningsskydd. Nu undrar jag: Om jag (medan jag befinner mig i Kanada) vill senarelägga hemresan ca en vecka, är detta möjligt?

Jag söker och söker men hittar inga regler för detta. JÄTTEtacksam för svar, har lite smått panik!

Mvh,
Maria
Svara med citat

Gammal 2011-04-12, 12:47

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Så här säger Konsumentverket: "Ett avbeställningsskydd är ett slags försäkring som innebär att du kan få tillbaka din resekostnad om något allvarlig händer före avresan. Företagens villkor för avbeställning varierar, så kontrollera dem noga."

Enligt detta så kan du alltså inte omboka din resa på plats.
Svara med citat

Gammal 2011-04-12, 13:05

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
När du bokade biljetten fanns det garanterat villkor för försäkringen, och du kryssade att du har "läst och godkänner villkoren". Om du i efterhand vill veta vad du har godkänt så rekommenderar jag att du upprepar bokningsproceduren så kan du säkert hitta villkoren igen.

Jag rekommenderar att man alltid minst ögnar genom villkor innan man godkänner, så man har en susning om vad man godkänt.
Svara med citat

Gammal 2011-04-12, 13:12

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Var det detta?:

"Trip Insurance
Delta.com offers trip insurance through our partner, Access America, to provide greater peace of mind when you travel.
Coverage includes Trip Cancellation/ Interruption coverage that reimburses prepaid, unused, non-refundable travel expenses should your trip be cancelled or interrupted due to any covered reason.
Coverage starts as low as $13.50 per person and provides you with 24-hour emergency assistance and concierge services to ensure a smooth and enjoyable trip along the way.
Additional benefits and coverage vary based on product type. Learn more about Trip Insurance at Delta, by e-mail at delta@accessamerica.com, or by calling Access America at 1-800-419-8016."

I så fall verkar det gälla enbart om Delta orsakar så du inte kan åka. Eller har jag fel???
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8