ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-03-12, 16:53

chrillle

Nykomling
chrillle är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 0

Standard Hinner man .Göteborg -Düsseldorf - Miami
Hej,Är det någon som vet om man hinner byta flyg i Düsseldorf
på 1 tim 35 min,tycker det låter ganska kort me tid när man ska igenom säkerhetskontroller leta gate mm.År det långt å gå??Hur är det med väskan,(Bagage)hinner dom lasta ur å sen in i en ny flymaskin på den tiden,eller reser man utan bagage,å får det dagen efter i Miami..Hela resan är med Lufthansa.Här är fly tiderna..Mvh Chrille

Avgår
09.10 Göteborg
10.40 Düsseldorf
Dusseldorf International Airport
Byte av plan. Uppehåll: 1h 35min .
Avgår
12.15 Düsseldorf
16.15 Miami, Florida
Miami International Airport (MIA)
Svara med citat

Gammal 2011-03-12, 18:21

Bangkok-Sture

Standard
Du kommer inte få några problem med vare sig dig själv till rätt gate eller med bagaget.

Hade själv transfer genom DUS i förra veckan utan problem.

Naturligtvis kan bagage försvinna osv men under normala omständigheter får du inga problem.
Svara med citat

Gammal 2011-03-29, 17:21

chrillle

Nykomling
chrillle är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 0

Standard
Vet inte om jag är rädd i onödan,men om vi trots allt blir försenat från Göteborg,har följt planet dom senaste 2 veckorna på landvetters hemsida å det är mellan 10,20 till 30min försenat varenda jäkla dag.Å vi har ju bara en 1tim å 35min i dusseldorf,vad är den absoluta smärtgränsen för att bagage (väskan) + oss själva genom säkerhetskontrollen,å endå hinna me flyget till Miami?Hur fort går det i säkerhetskontrollen i dusseldorf,är det som Frankfurt?Jag läste någonstans att är man försenad så spelar det stor roll för väskan,10min kunde vara lite för oss men för väskan var det en stor process om dom ska hinna packa om till ett nytt flyg.Stämmer detta?Mvh Ch
Svara med citat

Gammal 2011-03-29, 19:41

Albin

Globetrotter
Albin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard
Jag skulle inte oroa mig.

Lufthansa har 45 minuter som Minimum connection time i Dusseldorf.
Alltså så ska du och väskan hinna byta plan på 45 minuter, om det inte är något särskilt som händer.

Jag har själv inte bytt plan i Dusseldorf, men kan inte tänka mig att det är lika svårt att byta där som i Frankfurt eftersom Frankfurt är största flygplatsen.
Svara med citat

Gammal 2011-04-12, 00:34

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
I praktiken går gränsen vid 25 minuter, både för passagerare och baggage. Düsseldorf är en mycket bra organiserad flygplats där terminalerna är väl kopplade med varandra. Med största sannolikhet kommer du att både landa och flyga vidare på terminal C.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8