ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-03-08, 17:30

Zezzi

Medlem
Zezzi är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Rykte: 0

Standard Norwegian Air
Hej

Ska åka med Norwegian Air till Malaga & eftersom jag är lite flygrädd så brukar jag vilja göra en del research om planet jag ska åka med.
Men jag har ingen aning om vad det är för plan som går dit ner. Någon som har koll?
Inte för att flygrädslan försvinner av att jag vet det, men det kan va intressant att veta bara.
Om ni har hemska saker att berätta om planen som Norwegian kör dit ner, så ber jag er helst att inte berätta nått.... =)

Hej svejs
Svara med citat

Gammal 2011-03-08, 20:31

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard
Norwegian har enbart Boeing 737 i sin flotta, dels den lite mindre -300 med 149 platser och den större -800 med 186 platser. 737 är det vanligaste passagerarflygplanet i hela världen med över 6000 levererade plan...
Svara med citat

Gammal 2011-03-12, 16:13

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Jag gjorde min första Norwegian-tripp för bara någon vecka sedan och kan konstatera att det är ett bolag som alla andra. Alltså inget som utsträcker sig direkt. Om det nu hjälper
Svara med citat

Gammal 2011-03-28, 10:34

Robin.larsson

Moderator
Robin.larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Rykte: 6

Skicka ett meddelande via MSN till Robin.larsson Skicka ett meddelande via Yahoo till Robin.larsson
Standard
Har åkt med Norwegian tre gånger och alla gånger har fungerat väldigt bra. Det är som "PeterSouth" skriver, de är precis som alla andra. Du behöver absolut inte vara orolig.

Trevlig flygresa!

Koh Lanta 27/1-12 - 14/3-12
Svara med citat

Gammal 2011-03-29, 12:27

Gäst

Standard
mindre roligt att åka med norwegian enligt mig landings ställen slutade funka och air condition fungerade inte heller jävla boeing
Svara med citat

Gammal 2011-03-29, 12:42

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
ett ovanligt korkat inlägg. du menar att boeing har levererat sämre plan till norwegian än andra bolag? eller menar du att boeing går sönder mer än airbus? i så fall är det konstigt att flygbolag köper boeingplan.
Svara med citat

Gammal 2011-03-29, 13:18

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouths avatar

Standard
Jag skulle tro att "Gäst" personligen inte föredrar Boeing. Men håller med om att inlägget var formulerat på ett sätt som inte inger någon direkt trovärdighet...

Själv upplevde jag inget dåligt hos Norwegians Boeing plan, varken i deras 737-300 eller 737-800. Benutrymmet var inget vidare, men det är ju ett lågprisbolag och med tanken på deras priser kan man inte heller förvänta sig något mer.
Svara med citat

Gammal 2011-03-30, 19:14

Emil.G

Medlem
Emil.G är inte uppkopplad

Standard
Norwegian är ju ett bra lågprisbolag och det som är ett litet plus är att dem flyger från dem större flygplatserna som ligger närmare städerna som Arlanda t.ex. Blir både billigare och enklare för mig att ta mig till Arlanda än att försöka ta mig till Skavsta. Sen så har dem bra priser och trevliga flygvärdinnor som ger en bra service till kunden och sen att det är trångt har jag ju märkt fast lite det är ju inget man tjurar över liksom du betalar ju för ett billigt pris så vad kan man begära?

Sen så ser det ut som att Gästen gillar Airbus mer istället för Boeing men såvitt jag vet så har det aldrig blivit problem med Air Condition när jag har rest och Boeing levererar väldigt bra flygplaner som är moderna och bekväma. Synd är det bara att det blir en massa förseningar för Boeing 787rna skulle ju gärna vilja flyga med ett sådant plan.

Kanske Gästen tänkte på dessa flygplaner som Norwegian tog över när dem köpte Flynordic, kan det möjligtvis va MD80 eller MD83? Har hört att det ska ha kommit några klagomål om dessa flygplanstyper när Norwegian hade dem som ingen Air Condition och förseningar mm.
Svara med citat

Gammal 2011-03-30, 19:46

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
MD kärrorna som togs över av FlyNordic är sålda sedan minst ett år tillbaka. Nu har man bara några B737-300 kvar, sedan blir det bara B737-800.
Svara med citat

Gammal 2011-03-30, 20:35

walldbo

Nykomling
walldbo är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Standard De har bra plan och hyfsad flygplansflotta.
Hejsan. De har en bra och väl underhållen flygplansflotta.Några äldre DC 9 och ett flertal nyare kärror. Det finns INGEN risk för något.Håller tiden också.Så sitt ner och njut. BW

Ska åka med Norwegian Air till Malaga & eftersom jag är lite flygrädd så brukar jag vilja göra en del research om planet jag ska åka med.
Men jag har ingen aning om vad det är för plan som går dit ner. Någon som har koll?
Inte för att flygrädslan försvinner av att jag vet det, men det kan va intressant att veta bara.
Om ni har hemska saker att berätta om planen som Norwegian kör dit ner, så ber jag er helst att inte berätta nått.... =)

Hej svejs[/quote]
Svara med citat

Gammal 2011-03-30, 23:52

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouths avatar

Standard
Här kan du söka din flight och få information om modellen. Kastrups hemsida har också en sådan sökmotor.
Svara med citat

Gammal 2011-04-04, 10:28

Zezzi

Medlem
Zezzi är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Standard
Tack för era svar, förstår ju jag också att det är som vilken flygning som helst.
Men för en som är lite (mycket) flygrädd så känns det alltid skönare att veta lite mer om planet osv. Men min flygrädsla ska inte stoppa mig från att göra det jag gillar, att resa.
Men eftersom jag aldrig flugit med just detta bolag tidigare, så ville jag veta lite mer. Jag såg ju framför mig ett gammalt plan från 60-talet...hehe.

Tack än en gång för era svar.
Svara med citat

Gammal 2011-06-21, 15:41

Gäst

Standard
nej jag mena inte så för att tycka illa om boeing väldigt bra plan men det var så att landingsställen inte funka inför landing men det gick bra till slut men jag har faktiskt vart med om att air condition på en md82 från sas slutat fungera men maddog är nog ett av de bästa plan som byggts.
Svara med citat

Gammal 2011-09-26, 20:48

Gäst

Smile
Hej. Jag åkte ner till Palma med Norwegian. Jag kan bara säga att det är det bästa flygbolaget jag har åkt med. Ner flög jag B737-800 och tillbaka B737-300. Båda var lika bra. Fortsätt flyg med Norwegian, dom är bäst...
Svara med citat

Gammal 2011-10-15, 12:18

Gäst

Standard
Men om du är flygrädd: varför inte åka "vanligt" flyg, istället för lågpris? Jag har åkt med Norwegian inom Sverige - inget problem. Men det är skillnad på reguljärt vs charter, och reguljärt normalpris och reguljärt lågpris. Sen, om det är så att de använder samma plan som BA och SAS etc, ja, då är det ju ingen skillnad - har ingen koll på flygplanstyper. Någon skrev att det var trånga säten och det är ju ofta så att man får vad man betalar för.
Svara med citat

Gammal 2012-04-22, 21:20

Gäst

Talking Måste man ha någon?
Jag flög ner till Palma med Norwegian och ska göra det igen i augusti. De var nog det mest fantastiska flygbolag jag har åkt näst efter Malmö Aviation. Men jag har åkt deras B733, B738 och MD-82 och alla var lika bra.
Svara med citat

Gammal 2012-05-03, 22:58

staern

Globetrotter
staern är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Standard
Norwegian siktar högt: Norwegian planerar nu att knäcka SAS | Res | Resor Resetips Reseguider Tips om din nästa resa | Expressen Res

Det intressanta är att de tydligen tänker sälja enkelbiljetter på sina långflygningar. Visst, det går redan idag att köpa enkelresor med de etablerade bolagen, även vid resor utanför Europa. Men det är i praktiken ogörligt, rent ekonomiskt En enkelresa med SAS till NYC kostar minst dubbelt så mycket som en resa t.o.r.

Det blir spännande att se om Norwegian även lyckas etablera sig på långlinjer!
Senast redigerad av staern den 2012-05-03 klockan 23:02.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8