ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-29, 19:54

Gäst

Standard Enklaste vägen till Hawaii
Hej
Har kollat på flyg till Honolulu från Köpenhamn. Det är ju långa flygningar oavsett flygbolag och oftast 2 mellanlandningar.
Har hittat en rutt som jag tycker verkar bra med Lufthansa.
Köpenhamn-Frankfurt
Frankfurt-San Francisco (med Airbus A380)
San Francisco-Honolulu

Anledningen är främst sträckan man åker med A380, vore ju coolt att testa.

Vilken rutt föredrar ni, Continental via New York (bara en mellanlandning men samtidigt åker man en trång Boeing 757) eller annan?
Svara med citat

Gammal 2011-01-29, 20:16

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
I fallet A380 innebär inte större plan att det är mer utrymme i economy. En A380 är oftast lika trång i ekonomiklass som vilken annan kärra som helst. T.ex. Singapore Airlines sitter man bättre i B747 än A380 i Economy.
Svara med citat

Gammal 2011-01-29, 20:38

Gäst

Standard
Tanken var inte att få större benutrymme utan snarare att det vore fräckt att åka kärran. A380 trafikerar ju begränsat med linjer så det var därför jag tänkte passa på. Priset är ungefär samma som med något annat bolag.
Svara med citat

Gammal 2011-01-29, 22:03

Emil.G

Medlem
Emil.G är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Jag kan hålla med om att det vore häftigt att få gå ombord på en A380 och få åka Frankfurt-San Franscisco, Lufthansa skrev ett pressmeddelande för bara några dagar sedan att dem skulle sätta in en A380 på den rutten och det är första gången en A380 landar på en sådan flygplats i San Franscisco. Sen benutrymmet är ju något som man kommer över så det är inget problem alls på en långflygning.

Jag säger bara såhära vill du testa att få resa första gången med en A380 så ta chansen och gör det. B757 har ju lite mer benutrymme just för att det är en sådan lång resa och jag skulle nog tröttna med att resa ett sådant plan till NY.
Svara med citat

Gammal 2011-01-30, 07:50

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Som du själv nämner, så finns det ju ingen direkt "enkel" väg. Continental med bara en mellanlandning (Newark) kan väl i så fall betraktas som "enklast". Men vill du pröva på A380 så ta den. Kan ju vara intressant. Själv flyger jag alltid SAS Kastrup-Heathrow och sedan United nonstop till antingen SFO eller LAX och sedan HNL. Resan västerut har bra tider med relativt korta anslutningstider (ett par timmar). Resan österut är annorlunda. Man har en natt flygning från HNL till antingen LAX eller SFO som kommer in vid 5-6 tiden på morgonen och sedan går planet till London inte förrän tidig e.m. Har du kollat resan österut med UA/LH via SFO? Utgår från att SFO-HNL är med United Air Lines och att det är en natt flygning. Chansen är stor att du kommer att ha MÅNGA timmar (kanske 8-9 eller så) innen LH's A380 avgår.
Senast redigerad av malama den 2011-01-30 klockan 07:53.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8