ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-23, 15:57

staern

Globetrotter
staern är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 3

Red face Veta sin plats
Eftersom jag har väldigt liten erfarenhet av långa flygresor så måste jag ställa några dumma (?) frågor: När man ska upp och gå för att sträcka på sig och hålla igång benen i ekonomiklass; Är det då tillåtet att gå in i business-och/eller förstaklass? Bara för att kolla hur det ser ut. Eller blir man då vänligt (?) och bestämt tillsagd att hålla sig till sin avdelning?

Skratta om ni vill men...
Svara med citat

Gammal 2011-01-23, 16:11

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Definitivt ingen dum fråga. Kan variera lite mellan flygbolag (vissa bolag, t.ex. Singapore Airlines är MYCKET strikta), men i princip så förväntas ekonomiklass passagerare hålla sig i sin "sektion" och använda toaletterna där t.ex. Om du "förirrar" dig in i businessklass/first class så kan du förvänta dig att vänligt men bestämt bli visad tillbaka där du "hör hemma".

Gammal 2011-01-24, 00:56

Bangkok-Sture

Standard
Finns inget "i princip"!

Du har icke tillträde till Biz och First under flygningen.Däremot kan du oftast ta ett kik vid ankomst när passagerarna där framme redan har gått av planet.

Mvh Bangkok-Sture som inte vill ha nåt spring där framme ;-)
Svara med citat

Gammal 2011-01-24, 08:35

malama

Världsvan
malamas avatar

Standard
Beklagar om min svenska inte passade. Har inte bott i Sverige på 34 år och har nästan aldrig tillfälle att prata svenska. Men jag försöker i alla fall. Bättre tur nästa gång!

Gammal 2011-01-24, 09:03

staern

Globetrotter
staern är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Smile
Det är inget fel på din svenska, Malama! Uttrycket "i princip" existerar i allra högsta grad. Jag tror Bangkok-Sture ville ta bort just de orden för att understryka att han absolut inte vill bli störd när han flyger i business/förstaklass.
Svara med citat

Gammal 2011-01-26, 13:10

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av malama Visa inlägg

Beklagar om min svenska inte passade. Har inte bott i Sverige på 34 år och har nästan aldrig tillfälle att prata svenska. Men jag försöker i alla fall. Bättre tur nästa gång!
Utifrån de hundratals forumposter jag sett dig skriva så har de förutom att varit väldigt intressanta och informativa, hållit en hög klass på svenskan, något många yngre medlemmar har lite svårare med =}
Svara med citat

Gammal 2011-01-26, 16:39

malama

Världsvan
malamas avatar

Standard
Staern och chazzie, tusen tack för det! Uppskattas!

Gammal 2011-01-26, 21:02

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Standard
malamas svar är rätt, Bangkok-Stures är fel. Det beror helt enkelt på kabinpersonalen. Vissa är striktare än andra. Vissa tillåter att du "sticker in huvudet" men att du inte går in helt.
Svara med citat

Gammal 2011-01-26, 22:30

roten39

Nykomling
roten39 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Rykte: 0

Standard
Nu när vi ändå är inne på platser på flyg. Twinseats? vad är det ? Kan jag som kommer flyga själv sitta där ?
Svara med citat

Gammal 2011-01-26, 22:41

malama

Världsvan
malamas avatar

Standard
Har inte hört det uttrycket men utgår från att det innebär 2 stolar tillsammans, till skillnad från 3 t.ex. Boeing 767 t.ex. har 2 stolar på "utsidan" av de 2 gångarna" (och andra plan också givetvis). Om du sitter i ena stolen och den andra är tom, kan du ju givetvis utnyttja båda!

Gammal 2011-01-31, 13:19

Laggeman

Globetrotter
Laggeman är inte uppkopplad
Laggemans avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via ICQ till Laggeman Skicka ett meddelande via MSN till Laggeman
Standard What is a 'twin' seat on a plane?
Citat:
A twin seat is one seat of a two-seat pair, just like a twin daughter is one child of the pair of two. As you've noted, on some aircraft, the cabin narrows towards the tail, leaving room for two seats only, where the rest of the cabin has three together on that side of the aisle. The designation of "twin" is there to tell travelers that there are only 2 seats in this row and side, so that someone traveling in a group of three will know there's not enough room for the entire party there.
Hittade detta när jag googlade på det.
Senast redigerad av Laggeman den 2011-01-31 klockan 13:23.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8