ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-11-14, 19:32

Gäst

Standard Necessär i handbagage
Hej,

Jag har börjat resa en del i jobbet på sistone vilket jag tycker är kul! Men det blir en del flygningar inom EU med en eller två övernattningar. Då skulle jag vilja undvika att checka in något bagage. Men hur fungerar det egentligen med necessär? Det är ju ganska vanligt att folk bara reser med handbagage.

Hur kan jag packa min necessär? Vad kan jag inte ha med mig?
Svara med citat

Gammal 2011-01-07, 19:31

Robin.larsson

Moderator
Robin.larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Rykte: 6

Skicka ett meddelande via MSN till Robin.larsson Skicka ett meddelande via Yahoo till Robin.larsson
Standard
Hejsan!

När du väljer att inte checka in ditt bagage utan enbart vill ha med dig handbagage så får du inte ha med föremål som är vassa eller kan skada människor. Dessutom gäller dessa regler:

- Vätska, krämer, geléer och sprayer i behållare som rymmer max 100 ml (1 dl) får tas med i handbagaget.
- Ovanstående flaskor, burkar, tuber etc ska placeras i en genomskinlig en-liters plastpåse och utan problem få plats i påsen, som ska vara stängd. Plastpåsen ska vara återförslutningsbar.
- Det är tillåtet att medföra en (1 st) enliters plastpåse per varje passagerare som har biljett/boardingkort.

Mer om dessa regler kan du läsa på Arlandas hemsida: Regler för vätskor i handbagage - www.arlanda.se

Koh Lanta 27/1-12 - 14/3-12
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8