ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-09-04, 22:37

MissMarielle

Nykomling
MissMarielle är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 0

Standard 16 och flyger ensam långt.
Jag ska flyga till Syd-Korea om ungefär två månader för att besöka min pappa som bor där. Det är i princip första gången jag flyger, har gjort det en gång innan som jag kommer ihåg, då var jag 13 och flög charter till Turkiet, det är väl väldigt annorlunda att flyga reguljärt och såpass långt?

Jag flyger via München och Seoul till Pusan och jag undrar vad ni har för tips?

Finns det något jag ska undvika eftersom jag flyger ensam och är såpass ung och tjej och allt sånt?

Jag vill helt enkelt ha lite basic tips från er säkerligen erfarna resenärer!=D
Svara med citat

Gammal 2010-09-05, 00:22

CharlieLima

Moderator
CharlieLima är inte uppkopplad
CharlieLimas avatar

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 5

Skicka ett meddelande via MSN till CharlieLima Skicka ett meddelande via Skype™ till CharlieLima
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av MissMarielle Visa inlägg

Jag ska flyga till Syd-Korea om ungefär två månader för att besöka min pappa som bor där. Det är i princip första gången jag flyger, har gjort det en gång innan som jag kommer ihåg, då var jag 13 och flög charter till Turkiet, det är väl väldigt annorlunda att flyga reguljärt och såpass långt?

Jag flyger via München och Seoul till Pusan och jag undrar vad ni har för tips?

Finns det något jag ska undvika eftersom jag flyger ensam och är såpass ung och tjej och allt sånt?

Jag vill helt enkelt ha lite basic tips från er säkerligen erfarna resenärer!=D
Det jag skulle rekommendera är att du tänker två gånger extra om du har alla resehandlingar, pass och sådant du kan tänkas haft framme på flygplatsen/flygplanet med dig. Annars är det nog inga problem, både München och Seoul är ju stora flygplatser så service finns det alldeles säkert om du skulle behöva fråga om något.

Lycka till!

Gammal 2010-09-09, 10:11

grunka

Nykomling
grunka är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Standard
hmm, jag undrar om det inte är sa att man kan fa hjälp av flygplatsen om man är sa ung? be dina föräldrar kolla upp det!

isafall är det jätteskönt, en flygvärdinna/flygplatsarbetare möter dig vid mellanlandningen och tar dig till nästa plan.

om inte: vaga fraga om du känner dig osäker pa vart du ska ta vägen eller sa pa flygplatsen. du kan ocksa fraga flygvärdinnorna pa planet varifran nästa plan avgar, sa far du en liten vägbeskrivning!

och just det, se till att be om kuddar och filt sa fort du sätter dig pa planet. det är en laang resa, och det suger att frysa

lycka till!
Svara med citat

Gammal 2010-09-09, 10:39

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Jag var 13 år gammal när jag fick flyga Stockholm - Chicago - Montreal helt själv. Det var för övrigt första gången jag flög flygplan, och fick byta på Chicago airport som då var världens största flygplats. Kunskaperna i engelska var inte på topp, trots det gick det väldigt bra och jag var inte särskilt orolig under resan. Det är först i efterhand när man flugit till USA som vuxen, som man börjat tänka "shit, gjorde jag verkligen det där själv som 13-åring".
Svara med citat

Gammal 2010-09-09, 19:14

MissMarielle

Nykomling
MissMarielle är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Standard
Okej, tack så mycket!=D

Har en fråga till, är dryck gratis på Lufthansas flighter? Nu menar jag givetvis alkoholfritt, typ cola=)
Svara med citat

Gammal 2010-09-10, 11:33

grunka

Nykomling
grunka är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av MissMarielle Visa inlägg

Okej, tack så mycket!=D

Har en fråga till, är dryck gratis på Lufthansas flighter? Nu menar jag givetvis alkoholfritt, typ cola=)
hmm, har typ alltid åkt med air france, men det är jag ganska säker på att det är!
du får ju lunch, middag och frukost, beroende på vad klockan är, och dessutom brukar de ha en "snacksbar" där flygvärdinnorna förbereder maten oc hså med drycker, smörgåsar/kakor/chips/galss om man har tur.

var jobbig, fråga efetr allt och roffa åt dig allt du vill ha

hoppas du får en härlig resa!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8