ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-06-18, 10:41

lennwac

Nykomling
lennwac är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Rykte: 0

Standard Lämna transithallen?
Hej!
Jag och hustrun hade i går en diskussion hurvida det är möjligt att vid transferflygning, dvs du checkar in dig och bagaget i t.ex Beirut för att flyga till Göteborg med mellanlandning i Budapest, och i Budapest så har du kanske 12 timmars väntan på flygplatsen innan planet lyfter till Göteborg. Är det då möjligt att lämna transithallen och ta sig ut på stan för att sedan checka in igen eller är detta inte möjligt med tanke på till exempel att du redan checkat in ditt bagage? Vad tror ni?
Tack på förhand!
/Lennart
Svara med citat

Gammal 2010-06-18, 11:46

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Borde inte vara något problem. Vi mellanlandade i Philadelphia förra året när vi åkte Fort Myers - Stockholm. Eftersom bagaget redan var incheckat, drog vi ut på stan i 10 timmar. Sedan var det bara att gå igenom säkerhetskontrollen igen och direkt till gaten. Gick hur bra som helst.
Svara med citat

Gammal 2010-06-18, 12:27

lennwac

Nykomling

Standard
OK, tack för svaret. Jag skulle kunna tänka mig att det trots allt kan bli problem då jag flyger mellan olika länder, ni höll väl er inom USA. Det finns ju trots allt fortfarande passkontroller kvar och frågan är väl om incheckningen kan se att jag redan checkat in?
Svara med citat

Gammal 2010-06-18, 18:35

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Ungern är ett EU land och det ska inte vara några som helst problem att lämna terminalen. Normalt sett krävs det bara ett boardingkort för att komma in igen.
Svara med citat

Gammal 2010-06-18, 22:26

lennwac

Nykomling

Standard
OK! Tack för era svar, jag fick samma svar från flygbolaget att det inte skall vara några problem, så då blir det i alla fall en heldag i Budapest. Kul det!
Svara med citat

Gammal 2010-06-26, 13:19

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Ifall ni landar på kvällen och åker vidare på morgonen kan det vara värt att boka ett hotellrum i Budapest. Det finns några prisvärda hotell i närheten av flygplatsen.
Svara med citat

Gammal 2010-08-13, 12:31

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av lennwac Visa inlägg

Hej!
Jag och hustrun hade i går en diskussion hurvida det är möjligt att vid transferflygning, dvs du checkar in dig och bagaget i t.ex Beirut för att flyga till Göteborg med mellanlandning i Budapest, och i Budapest så har du kanske 12 timmars väntan på flygplatsen innan planet lyfter till Göteborg. Är det då möjligt att lämna transithallen och ta sig ut på stan för att sedan checka in igen eller är detta inte möjligt med tanke på till exempel att du redan checkat in ditt bagage? Vad tror ni?
Tack på förhand!
/Lennart
Bara du har boarding kortet för nästa flight så att du kommer igenom säkerhetskontrollen.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8