ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-06-15, 14:15

Bergling

Medlem
Bergling är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 3

Standard Kostnad för extra väska?
Skall flyga till San Francisco senare i år, och tänkte eventuellt handla en del kläder o dyl. Numera är ju bagagereglerna ändrade så man får ju inte ta med sig speciellt mycket (1 x 23 kg) i ekonomiklass.

Skall flyga med United och har kollat att det kostar 200 $ att ta med sig en extra väska enkel väg. Inte så billigt och med en förhållandevis dyr dollar är det väl tveksamt om man kan spara så mycket pengar på sakerna man köper, att det motiverar den utgiften.

Då undrar man ju vad det finns för övriga alternativ, såsom flygfrakt, postpaket o dyl? Och vad det kan kosta?

Någon som har erfarenhet och tips?
Svara med citat

Gammal 2010-06-15, 16:01

Dexter

Nykomling
Dexter är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Rykte: 0

Standard
Det bästa måste väl vara att packa en relativ tom väska när du flyger dit, för att sen handla en helt ny garderob när du är där. Flygfrakt osv. blir nog väldigt dyrt.
Svara med citat

Gammal 2010-06-15, 16:10

Albin

Medlem
Albin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Standard
200$ låter väldigt mycket.

Enligt United's hemsida så kostar det 50$ för en extra väska.
United Airlines - Travel Information from United.com: International Checked Baggage
Svara med citat

Gammal 2010-06-15, 17:05

Bergling

Medlem

Standard
Hmm, lite oklart vilken avgift som gäller egentligen. Kollade på excess baggage och där stod det 200 $. Men 50 $ är ju helt ok. Skall dock kolla upp detta innan jag reser så att det inte blir en otrevlig överraskning.

Dexter: Skall dit på konferens så jag kommer nog att ha med mig en del kläder iaf. Skall dock resa lätt, men räknar med att kanske kunna hinna handla en del ändå.
Svara med citat

Gammal 2010-06-16, 09:51

Dexter

Nykomling
Dexter är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Rykte: 0

Standard
Ok. Då förstår jag. En fråga bara. Är det inte extra vikt snarare än en extra väska som orsakar höga extra kostnader? Så om du har två väskor som tillsammans väger 23 kg så blir det bara en kostnad på 50 $. Om den totala vikten överskrider 23 kg blir det dock dyrare.
Senast redigerad av Dexter den 2010-07-01 klockan 11:44.
Svara med citat

Gammal 2010-06-16, 10:06

Bergling

Medlem

Standard
Jo det verkar vara så. Sen är det nog så att om man vill ta med sig 2 extra väskor så kostar den 3:e 200 $.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8