ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-10-07, 13:45

livliness

Medlem
livliness är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 4

Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag har en liten följdfråga angående de blanketterna som man ska fylla i på flyget. När det gäller förnamn så tolkar jag det som att man ska använda sitt tilltalsnamn "First (given) name" även om detta inte är det första namnet i passet. Någon som kan klargöra detta?

// Andreas
Ja skall du resa till USA (även om du bara skall byta flight) så måste du ange det första namnet i ditt pass även om det inte är ditt tilltalsnamn Det är bara i USA de har den regeln så vid resor till andra länder kan du ange ditt tilltalsnamn
Svara med citat

Gammal 2010-10-07, 14:05

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag har en liten följdfråga angående de blanketterna som man ska fylla i på flyget. När det gäller förnamn så tolkar jag det som att man ska använda sitt tilltalsnamn "First (given) name" även om detta inte är det första namnet i passet. Någon som kan klargöra detta?

// Andreas
Tänkte inte på det men reser Du på ESTA är det numera bara en blankett på planet, tulldeklarationen, där gälller "First name" och initial. Detta är inte så blodigt om man fyller i rätt men det spelar ju som sagt inte en själv någon roll heller.
Senast redigerad av floridasidan den 2010-10-07 klockan 14:41.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8