ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-24, 00:24

Pablita

Nykomling
Pablita är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 0

Standard Barnvagn på flyg?
Hej,

vi ska åka med charter med Ving till Egypten. Vi har en son på 1½ år och det är första gången jag reser med honom på flyg.

Hur gör man med barnvagnen? Checkar man in den eller tar man med den till gaten och lastar ombord vagnen där?

Jag har förstått att det är rätt vanligt att barnvagnar går sönder när man flyger. Någon som vet hur det funkar med försäkring, får man ersättning från flygbolaget eller brukar hemförsäkringen täcka det?

Tacksam för råd!
Svara med citat

Gammal 2010-02-24, 11:14

Gäst

Standard
Hej,

Jag och min familj åkte till London för ett tag sedan. Vi checkade in barnvagnen och det var inga problem. Den var hel och det gick hur lätt som helst.

Lycka till!
Svara med citat

Gammal 2010-02-25, 20:11

Gäst

Standard
vi åkte till Turkiet i sommar i sverige fick vi cheka in vagnen med det andra bagaget på vägen hem fick vi ha vagnen ända tills vi klev på flygplanet. På vägen ner blev vagnen lite sned på vägen hem klarade den sig jättebra.
Svara med citat

Gammal 2010-02-25, 21:19

Gäst

Standard
vi har haft vagnen med oss tre gånger och den har aldrig blivit skadad. Vi har fått haft den med oss till planet både i sverige och i turkiet. Bara säga till i inchekningen att man vill det. Vi flög från skavsta och där gick det som sagt va bra att ha den med till man kom till planet.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8