ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-08, 18:30

maariellee

Medlem
maariellee är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard mellanlandning
om ca 2 veckor planerar jag att åka till Italien, men jag har aldrig nånsin gjort en mellanlandning förr.. ska mellanlanda i munchen på dit och hemväg. reser med 2 olika flygbolag, Lufthansa och Air Malita. hur gör jag ? säkert en dum fråga men behöver verkligen svar, har sökt lite men har inte riktigt hittat nånting.. måste jag hämta ut väskan och checka in på nytt i munchen ? biljetter ?

Väldigt tacksam för svar
Senast redigerad av maariellee den 2010-02-08 klockan 18:43.
Svara med citat

Gammal 2010-02-09, 20:07

PeterSouth

Standard
Har du bokat din resa direkt hos AirMalta eller Lufthansa brukar väskan automatiskt transporteras hela vägen, dessutom får du ett boardingkort vid din start-flygplats som gäller hela vägen (dvs du behöver inte checka in på nytt i München). Har du bokat resan hos en sökmotor kan det variera. I så fall bör du fråga personalen vid incheckningen på din start-flygplats.

München är f.ö en väldigt välorganiserad flygplats där det är lätt att hitta alla gater och terminaler. Både AirMalta och Lufthansa flyger från Terminal 2, så ditt gångavstånd lär bli minimalt.
Svara med citat

Gammal 2010-02-09, 20:19

maariellee

Medlem
maariellee är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard
Tack så mkt för hjälpen ! Har bokat hos flygpoolen, så jag får väl fråga vid flygplatsen sen. Men nu vet jag hur jag ska gå till väga iaf !
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8