ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-31, 13:06

staern

Globetrotter
staern är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 3

Question Destinationer SAS
Enligt SAS hemsida flyger man f.n på sju destinationer utanför Europa: New York, Chicago, Washington, Dubai (säsong), Peking, Tokyo samt Bangkok. Om jag förstår sidan rätt så är det enbart de två förstnämnda destinationerna som har avgång från Arlanda. Från Kastrup avgår däremot flyg till samtliga sju destinationer. Betyder det att många svenskar som vill flyga reguljärt med SAS till t.ex Thailand först måste ta sig till Kastrup? Eller går kärrorna från Kastrup mot Asien ner på Arlanda och fyller på folk? Tex: Linjen är Kastrup-Bangkok med mellanlandning på Arlanda i båda riktningar?
Svara med citat

Gammal 2010-01-31, 13:52

Swetrot

Globetrotter
Swetrot är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard
Man får flyga från Arlanda till Kastrup först som svensk resenär till Bangkok, och därifrån direkt till Bangkok. Det är ett ganska stort problem för SAS i Sverige att de har så få interkontinentala linjer. För en svensk framstår charterbolagens direktflyg eller andra flygbolag (t.ex. Finnair) som ett mer attraktivt alternativ.
Svara med citat

Gammal 2010-01-31, 14:30

staern

Globetrotter

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Swetrot Visa inlägg

Man får flyga från Arlanda till Kastrup först som svensk resenär till Bangkok, och därifrån direkt till Bangkok. Det är ett ganska stort problem för SAS i Sverige att de har så få interkontinentala linjer. För en svensk framstår charterbolagens direktflyg eller andra flygbolag (t.ex. Finnair) som ett mer attraktivt alternativ.
Tack för snabbt svar! Att man flyger till metropolen NY förstår jag, men inte att just Chicago är direktdestination från Sverige. Stor stad förvisso, men ingen stad man direkt hör folk prata om att de tänker resa till. Men SAS kanske har en lång tradition av att flyga dit?
Svara med citat

Gammal 2010-01-31, 16:35

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard
När jag flög med SAS Från Arlanda till Bangkok så var det endast på hemvägen som det var mellan landning i Köpenhamn

Gammal 2010-01-31, 17:45

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Chicago är en viktig destination, inte i sig själv, utan för att det är United Air Lines största och viktigaste bas, och både SAS och United är ju medlemmar i Star Alliance. En stor del av passagerarna som flyger med SAS till Chicago, byter plan där, och flyger vidare västerut med United.

Gammal 2010-01-31, 17:58

staern

Globetrotter

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Brynolf Visa inlägg

När jag flög med SAS Från Arlanda till Bangkok så var det endast på hemvägen som det var mellan landning i Köpenhamn
Då får vi anta att det var en charterkärra du flög med, eller? Detta baserat på de andra svar jag fått. Min ursprungsfråga syftar ju på reguljära destinationer.
Svara med citat

Gammal 2010-01-31, 19:07

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard
Nej det var reguljärt, men det var sex år sedan.
Senast redigerad av Brynolf den 2010-01-31 klockan 19:13.
Svara med citat

Gammal 2010-02-04, 00:49

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av malama Visa inlägg

En stor del av passagerarna som flyger med SAS till Chicago, byter plan där, och flyger vidare västerut med United.
Alldeles rätt. Dessutom väljer många amerikanare som besöker Skandinavien att flyga SAS, både på CPH och ARN sträckorna.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8