ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-29, 10:56

jomenvisst

Nykomling
jomenvisst är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Standard Sydamerika - Australien
Hej!
Jag och en polare ska resa runt i Sydamerika några veckor i höst, för att därifrån ta oss till Australien. Min fråga är om någon har koll på varifrån i Sydamerika det är absolut billigast att ta sig till Australien. Vi har en mycket öppen resrutt, inget är bestämt ännu och det spelar heller inte någon större roll till vilken stad i Australien vi flyger. Helst vill vi att resan landar på 10 000 SEK eller lägre, om det är möjligt. Vi ska flyga i slutet av nov/början av dec.
Evigt tacksam för svar!!
Svara med citat

Gammal 2010-01-29, 18:48

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Tvivlar på att det finns billiga flygningar av den enkla enledningen att det finns mycket få flygningar. LAN Airlines (Chile) flyger Santiago-Rapanui (Påskön)-Papeete. Från Papeete lätt att ta sig till antingen NZ eller Australien.
När det gäller direktflyg, tror jag QANTAS är det enda flygbolaget.
Qantas - flights to Australia, New Zealand, Africa and Asia. Book airfares at qantas.com.
Vad jag vet flyger de mellan Sydney och Santiago & Buenes Aires.
En variant som kan verka långsökt (men man vet ju aldrig!) kan vara att kolla med ett amerikanskt flygbolag, som flyger både till Syd-Amerika och Australien. Delta Air Lines och United Air Lines är de enda. Och alltså att flyga via USA.

Gammal 2010-01-31, 22:35

Gäst

Standard
Hej, det är som sagt inte många alternativ om man ska flyga till Australien och Sydamerika. Qantas flyger mellan Sydney och Buenos Aires, LAN flyger mellan Santiago och Sydney samt Aerolíneas Argentinas flyger mellan Buenos Aires och Sydney. Tror nog också att det kan vara billigare att flyga via USA.

/Magnus
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8