ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-17, 23:41

Gäst

Standard Hur kan doodle sälja en denna resa?
Bokade en resa för 2 till thailand för en vecka sen. Dum som jag var så litade jag på att doodle skulle sätta ihop en resa till mig som skulle funka. Men det gjorde dem inte. Bokade
Köpenhamn -(SAS)-> Heathrow(transfer->Gatwick) -(Emirates)-> Dubai -(Emirates)-> Bangkok och samma tillbaks.

Dock har jag bara 3:05h på mig att hämta bagaget, gå igenom security och sen hitta bussen/taxi som tar över en timme till att checka in (helst 2 timmar innan, yeah sure) och hitta planet. Och när jag ska tillbaka har jag bara 2:20h på mig! Hur ska jag hinna det?!

En till fråga, om jag nu köper andra flygbiljetter till Gatwick, sabbas min resplan på något sätt eller är det bara att jag kör vidare och checkar in hos Emirates?
Svara med citat

Gammal 2010-01-18, 08:38

Albin

Medlem
Albin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 3

Standard
Om det är på samma biljett du har bokat det så brukar de flesta bolag ha att om man missar en del av resan så avbokas hela biljetten. Nu vet jag inte hur det är i ditt fall, men det lär ta tid tills bagaget kommer ut på Heathrow, tror inte du kommer hinna, låter väldigt knappt med tiden.
Svara med citat

Gammal 2010-01-18, 09:54

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Precis som Albin skriver så avbokas hela resan om man inte checkar in på första delsträckan. Mitt tips är att du kontaktar Doodle, för det känns som dom sålt biljetten med väldigt dåliga tidsmarginaler.
Svara med citat

Gammal 2010-02-04, 01:11

PeterSouth

Standard
British Airways har ett liknande system. Vid transfers i London där land- och startflygplatsen inte är densamma kan man råka illa ut. Dessutom får man själv bekosta sin resa mellan flygplatserna.

Air France har ett bättre system för Paris. Det går helt enkelt inte att göra en bokning där land- och startflygplatsen inte är densamma. Vill man t.ex landa på Charles De Gaulle och flyga vidare från Orly får man helt enkelt göra separata bokningar.

Varför ett centralt bokningssystem som Doodle tillåter detta är dock mystiskt. Fast namnet Doodle låter inte direkt förtroendeväckande. Pröva Ticket, Flygvaruhuset, Expedia eller direkt hos flygbolagens hemsidor nästa gång!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8