ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-17, 23:58

Gäst

Standard Vilket flygplan är bäst för långa resor?
Jag är en trogen läser av reseforum.se, men skulle nu behöva lite hjälp själv. Jag funderar på att flyga till Los Angeles i sommar och undrar nu hur jag ska ta mig dit med mest komfort. Jag har följande val:

Swiss air via Zürich i en Airbus A343
Air France via Paris i en Boeing 777
Sas via Chicago i en Airbus A333

Avgångarna har i princip samma pris, vilken av följande skulle ni välja och varför? Tack på förand
Svara med citat

Gammal 2010-01-18, 00:08

Gäst

Standard
Jag skulle säga Boeing 777 är bäst och komfortablast av dom tre, men nu är det så att det är med Air France, och det är rent utsagt ett jävla skitbolag som du bör undvika till varje pris, dom lämnar dig i sticket på flygplatsen när det är dom själva som är försenade, och dom pratar ingen engelska heller knappt trots att det är år 2010.
Så hade jag varit dig så hade jag valt Swiss Air.
Svara med citat

Gammal 2010-01-18, 01:36

Swetrot

Globetrotter
Swetrot är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard
Utan tvekan skulle jag ha valt SAS direktflyg. Med de andra så flyger du ett par timmar åt fel håll, plus att du får ett antal timmars väntan i Paris eller Zürich. Mycket träsmak där bak blir det. Diverse oerhört tråkiga taxfree-butiker, svindyra restauranger med undermålig mat och skrikande barn vid gaten behöver heller inte upplevas mer än nödvändigt.

Oavsett vilket plan du flyger med så är det svårt att kompensera för nästan dubbla restiden. Med de säkerhetskontroller som finns för att resa till USA så räcker det bra med att gå igenom dem en gång istället för två, och jag tycker dessutom att du skall räkna med risken att det blir någon försening så du missar planet och blir strandsatt ett dygn eller så på en flygplats.

Direktflyg är alltid mera komfortabelt.
Svara med citat

Gammal 2010-08-02, 16:15

Gäst

Thumbs up Swiss
Swiss är det bästa valet bra service trevligt flygbolag Finns ett entertainment pack framför dig. Vill du gärna sitta vid fönster när någon annan sitter där? gör inget finns två kameror i utsidan av planet så du kan kolla det i skärmen.
Svara med citat

Gammal 2010-08-02, 19:48

Gäst

Standard
SAS flyger väl inte direkt till La eller har de börjat med det.
Svara med citat

Gammal 2010-08-02, 20:50

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard
Nej SAS flyger inte direkt till LA.

Gammal 2010-08-03, 23:31

Gäst

Red face
Citat:
Ursprungligen postat av alouette Visa inlägg

Hej, jag flög med Swiss Air via Zürich en gång och det funkade hur bra som helst. Själv tyckte jag att det var skönt att byta flyg i Europa och inte i USA. Man vet aldrig vad som händer.. Så jag hade nog bokat Swiss Air.
Kul att se någon gilla Swiss Air.
Svara med citat

Gammal 2010-08-04, 02:36

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 2

Standard
Jag hade nog också avstått från SAS just för att slippa transfer i USA. Nu är jag inte så hemma på just dessa flygmodeller, men jag kan tipsa lite om bolagen.

AirFrance är det inget fel på. Flygplatsen i Paris må vara känd för sin krånglighet, men skulle du missa din transfer är det bara att lugnt och sansat ta dig till en av flygbolagets kiosker så löser det sig. Swiss är också ett bra bolag och Zürich är dessutom en ganska stressfri flygplats.
Svara med citat

Gammal 2010-08-04, 22:26

w1shmast3r

Medlem
w1shmast3r är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 3

Standard
Åker till L.A med SAS i September, precis som förra året.
Tycker det funkar kanon.
Svara med citat

Gammal 2010-08-13, 13:16

Gäst

Standard
Det spelar ingen roll vilket flygplan det är. Dom är ganska lika varandra allihopa, det är bara lite storleks skilldnad och A340-300 (a343) är en fyrmotorig variant av A330-300 (a333).
Det beror på hur flygbolagen har konfigurerat flygplanen.
Ta reda på hur många platser sas och swiss har så kan du jämföra benutrymme mm.
Air France planet är lite annat eftersom detta är en boeing, men du kan säkert få fram info om detta på air france`s hemsida.
Svara med citat

Gammal 2010-08-13, 13:23

Gäst

Smile
Citat:
Ursprungligen postat av w1shmast3r Visa inlägg

Åker till L.A med SAS i September, precis som förra året.
Tycker det funkar kanon.
sas flyger inte direkt till LA så du måste ha bokat en codeshare, vilket betyder att det är flera flygbolag innom samma allians som äger varsin del i flygningen t,ex, så har Sk903 från ARN till EWR (Newark) flera flight nummer som tillexemper Lh... UA... m.m!
Men det är fortfarande sas flygning med sas besättning och plan.
Men sas flyger inte direkt till Los Angeles
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8