ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-11, 21:42

Sandra81

Nykomling
Sandra81 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Standard Hur lång flygtid till san francisco?
om man flyger direkt från tex tyskland? nu menar jag inte att man byte nånstans i usa utan åker direkt från europa eller sverige.. nån som vet?
Svara med citat

Gammal 2010-01-11, 21:48

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 3

Standard
P.g.a. motvindar till USA rör det sig normalt om 11 timmar för en non-stop flygning från Europa till amerikanska västkusten (Los Angeles eller San Francisco). Ung. 10 timmar på vägen tillbaka. Eftersom vindarna givtevis är oberäkneliga kan det variera c:a 30 minuter hit eller dit.

När jag säger "från Europa" så gäller det t.ex. London, Paris, Amsterdam, Frankfurt och andra flygplatser i det ungefärliga området.

Beror också lite på årstiden. Normalt starkare vindar på vintern (d.v.s. mera motvind från Europa). De snabbaste flygningar jag gjort från Europa till västkusten har varit precis över 10 timmar (från London till San Francisco). Men oftast som sagt kring 11 tim. Från Frankfurt är det ju lite längre också (än från London) även om det inte är så stor skillnad som man skulle kunna tro eftersom de flyger i nästan nordlig riktning precis efter start.
Senast redigerad av malama den 2010-01-11 klockan 21:54.
Svara med citat

Gammal 2010-01-11, 22:05

Sandra81

Nykomling
Sandra81 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Standard
åhh tack snälla.. vad bra då vet jag!! så du är pilot antar jag? eller kanske har varit? låter häftigt....
Svara med citat

Gammal 2010-01-11, 22:20

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 3

Standard
Nej, har aldrig varit pilot, men har arbetat inom trafikflyget hela mitt liv. Plus att jag gjort c:a hundra flygningar över Atlanten under årens lopp.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8