ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-07, 20:27

helenagoesaussie

Nykomling
helenagoesaussie är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Question Göteborg-Sydney. Bagage vid stopp?
Hej! Jag ska åka från Göteborg till Sydney i Februari med stopp i Köpenhamn och Bankok. Från Göteborg till Bankok flyger jag enligt min flygbiljett med SAS och från bankok med Thaiairways. Jag har aldrig flygit med ´stopp´innan och undrar vad som gäller för bagaget. Vad jag förstår så behöver jag bara checka in det en gång i Göteborg men hur är det med övervikt? Jag kommer med all säkerhet ha övervikt och undrar om jag måste betala övervikt för varje stopp eller för varje flygbolag?

Skulle verkligen bli glad om någon erfaren människa kan svara på dessa funderingar
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 20:35

malama

Världsvan
malama är uppkopplad nu
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Förutsatt att du inte har nattstopp (i Bangkok t.ex.) så checkas baggaget in hela vägen till Sydney. Och har du övervikt, kommer de definitivt att ta betalt för det vid incheckning i Göteborg.

Gammal 2009-12-07, 20:40

helenagoesaussie

Nykomling

Standard
Så (bara för att bekräfta), jag behöver bara betala för övervikt en gång? Jag tror inte att jag har nattstopp - planet är i bankok 15.00 så det borde det ju inte vara.
Tack för ditt svar!
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 20:49

malama

Världsvan
malama är uppkopplad nu
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Förutsatt att baggaget checkas in hela vägen till Sydney (vilket jag är övertygad om), så är det garanterat bara i Göteborg som de (eventuellt) kommer att kräva dig på övervikt. När baggaget lastas om från ett plan till ett annat i Köpenhamn och Bangkok så är det ingen som kollar vikten. Killarna som lastar planen har inte med det att göra.

Gammal 2009-12-07, 20:58

helenagoesaussie

Nykomling

Standard
Okej! Då förstår jag! Tack så jättemycket för svar!
Svara med citat

Gammal 2010-01-11, 03:26

Gäst/Flugit_och_bedomt

Standard Overvikt
Hej,
De kommer ta betalt for overvikt. Dock vill jag ge dig ett litet tips. Packa mycket tungt i handbagage...de vager nastan aldrig den vaskan..sa kan du fa med dig nagra gratiskilon//Trevlig resa
Svara med citat

Gammal 2010-01-11, 20:10

Lillemor

Nykomling
Lillemor är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Standard
Varför över vikt dit. Det finns grejor att köpa där också. Sen skall du hem med alla sovenirer . Så mitt råd paka inte för mycke Tänk efter vad du behöver, skall du vara länge där så har de mycket reor.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8