ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-09-30, 00:10

rasta

Nykomling
rasta är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 0

Standard Air Asia och pålitlighet beträffande tidtabell
Hej,

skall en sväng till Asien i januari och vi kommer att besöka Thailand och Malaysia. På hemresan har vi boakt in en flight från Kuala Lumpur till Bangkok med Air Asia som landar 22.20 på Suvarnabumi. Planet hem till Sverige från Bangkok går 00.45, dvs den vanliga Thaiflighten. Är detta för tidsoptimistiskt? Någon som har erfarenhet av Air Asia och kanske t o m sträckan KUL-BKK och vet hur pass vanliga förseningar är på den sträckan? Är i valet och kvalet om jag skall boka in en tidigare flight… Suvarnabumi är ju inte heller direkt någon liten flygplats när man skall från punkt A till B. Vad anser ni som har egen erfarenhet av rutten? Har själv aldrig flugit med Air Asia, däremot med Thai vid flera tillfällen.
Svara med citat

Gammal 2009-10-06, 22:48

Mariette

Standard
Själv skulle jag ha tagit en tidigare flight hem oavsett flygbolag. Inte kul att missa planet hem, dessutom tar incheckning o att hämta bagage sin tid.
Svara med citat

Gammal 2009-10-06, 23:37

rasta

Nykomling
rasta är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Mariette Visa inlägg

Själv skulle jag ha tagit en tidigare flight hem oavsett flygbolag. Inte kul att missa planet hem, dessutom tar incheckning o att hämta bagage sin tid.
Ja, det lutar nog åt det. Det tar absolut mer tid än man tror, även om vi har Premium Economy-biljetter på Thai, vilket ger snabbare incheckning. Nej, missa flighten hem är inget man vill råka ut för. Förresten så är Suvarnabuhmi en rätt skojig flygplats att shoppa på. :-)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8