ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-07-23, 11:58

Gäst

Standard Swiss eller Turkish airlines ?
Håller på att boka biljett till Bangkok till vintern.
Är där någon som har erfarenhet av flygbolagen som angivits i rubriken? Swiss är 2 tusen dyrare, men lite bättre flygtider. Hur är det med benutrymme, säkerhet o.s.v. dom emellan?
Har tidigare åkt med div. andra bolag, men vill gärna försöka, om det går, att hålla nera kostnaden för biljetten och hellre lägga mer pengar på boendet.
Tacksam om någon har något inlägg :-)
Svara med citat

Gammal 2009-07-23, 12:04

Martin L

Medlem
Martin L är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Håller på att boka biljett till Bangkok till vintern.
Är där någon som har erfarenhet av flygbolagen som angivits i rubriken? Swiss är 2 tusen dyrare, men lite bättre flygtider. Hur är det med benutrymme, säkerhet o.s.v. dom emellan?
Har tidigare åkt med div. andra bolag, men vill gärna försöka, om det går, att hålla nera kostnaden för biljetten och hellre lägga mer pengar på boendet.
Tacksam om någon har något inlägg :-)
Ta en titt på Airline Seating Charts - Best Airplane Seats - SeatGuru. Där kan du se bland annat hur stort benutrymme olika flygbolag har i sina kärror.

Vart flyger du ifrån? Thai flyger direkt både från Stockholm och Köpenhamn. Väljer du något av bolagen du frågar om kommer det att innebära mellanlandningar och det i sin tur innebär högre flygskatter och en dyrare resa.
Svara med citat

Gammal 2009-07-23, 12:26

Gäst

Standard
Flyger från Köpenhamn.
Thai-biljetten ligger strax under 13 tusen, och det är på tok för mycket fast det går direkt.
Denna gång vill jag komma lite billigare undan och då får det bli med en mellanlandning :-(
Turkish ligger på 7500:- och Swiss knappt 9300:-
KLM, Lufthansa, Austrian m.fl. hamnar i spannet lite över Swiss efter att jag studerat olika sidor på nätet.
Tack för sidan du bad mig titta på. Skall genast in och spana :-)

Mvh
Ulf
Svara med citat

Gammal 2009-07-23, 20:28

Gäst

Thumbs up
Hej, jag har åkt med båda flygbolagen, men har åkt med swiss en gång och turkish airlines flera gånger. Jag tycker servicen är jätte bra på Turkish med tanke på priset och allt du får på flyget... Deras mat är den bästan och det märks på de att de vill bli ett flygbolag som ger mycket för pengarna.
Svara med citat

Gammal 2009-07-24, 11:14

PJH

Medlem
PJH är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Rykte: 0

Standard
Skulle rekommendera kontakt med BIG TRAVEL där hittar du resan till Bangkok och andra destinationer i Thailand för ett vettigt pris. En del med 2 övernattningar i Bangkok på lyxhotell faktisk.

Själv åkte vi från Norrköping via Köpenhamn t/r 2 pers 18.000:-

Enda nackdelen (om det kan kallas nackdel) var mellanlandningen i Singapore
samt vi inte kontaktade flygbolaget så vi inte behövde först flyga till Singapore sedan tillbaka till Bangkok på hemresan. Men fanns visst avtal med SAS om man skulle det?????

Annars inga problem. Service på topp hela vägen. Samt tiden i Singapore gick ju till att handla lite prylar som inte fanns i Sverige än... Electronic ;-)

Ha en trevlig resa oanset hur du resar.
Svara med citat

Gammal 2009-07-25, 09:49

Gäst

Standard Swiss eller THY
Har Du testat Etihad Airways? Du måste byta i Abu Dhabi men bolaget har nya fina och bekväma plan så det kan vara värt att titta på.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8