ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-07-09, 16:59

FlightOne

Nykomling
FlightOne är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Standard Ordkriget mellan SAS och Ryanair....
Har följt ordkriget mellan Sas och Ryanair ett tag nu och dem beter sig nästan som småbarn om man läser artiklar på aftonbladet. Känner några som åkt med Ryanair och dem gör aldrig om det igen för att det är en massa tillägg på allt, och det är nu att dem skall ha ståplats, hur bra är det egentligen?Vad har dem i skallen när dem täcker kan man undra, eller vad tycker ni?Skulle ni vilja stå upp under en hel flygningen för att det är gratis?Inte jag iallfall.
Svara med citat

Gammal 2009-07-09, 17:17

Gäst

Standard
Flyger hellre med Ryanair än med SAS, sämre än SAS kan det ju bara inta vara.
Svara med citat

Gammal 2009-07-09, 18:40

sanole

Nykomling
sanole är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av FlightOne Visa inlägg

Har följt ordkriget mellan Sas och Ryanair ett tag nu och dem beter sig nästan som småbarn om man läser artiklar på aftonbladet. Känner några som åkt med Ryanair och dem gör aldrig om det igen för att det är en massa tillägg på allt, och det är nu att dem skall ha ståplats, hur bra är det egentligen?Vad har dem i skallen när dem täcker kan man undra, eller vad tycker ni?Skulle ni vilja stå upp under en hel flygningen för att det är gratis?Inte jag iallfall.
Ordkrigen gjelder nok også Norwegian som tar etter Ryanair i mange av gebyrene.
Ståplass hos Ryanair? Vi får jo stadig høre at setebelter må brukes selv om sitter i setet. Hvordan løser Ryanair det for ståplassene?
Svara med citat

Gammal 2009-07-09, 19:15

CharlieLima

Moderator
CharlieLima är inte uppkopplad
CharlieLimas avatar

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 4

Skicka ett meddelande via MSN till CharlieLima Skicka ett meddelande via Skype™ till CharlieLima
Standard
Vet inte om man ska skratta eller gråta när man ser hur Ryanair och SAS håller på. Att man bråkar om vilket bolag som har minst förseningar är bara töntigt men det är ju ändå uppenbart att lågprisbolagen inte är populära hos det mer etablerade bolagen, i synnerhet inte SAS som troligen går en mörk framtid till mötes.

När det gäller ståplatser på flyget så tror Ryanair får det svårt att lösa säkerhetsbiten och att jämföra flyg med tåg är inte så enkelt som Michael O'leary vill få det att låta. Däremot ska man ju komma ihåg att bolaget får mycket gratisreklam när all media skriver om vad O'leary har för storslagna planer och på så vis finns det säkert en baktanke med alla utspel.

Intressant ämne, men denna tråd anser jag hör hemma i "Flygrelaterat".

Gammal 2009-07-09, 20:19

Gäst

Standard
Flyger man Ryanair kommer man oftast mycket billigare undan än om man skulle valt SAS exempelvis. Jag förstår inte varför folk ska hålla på att klaga. Väljer man Ryanair är man väl ändå medveten att diverse tillägg tillkommer och att servicen inte är den bästa, men vad gör det då en resa med dom tar max några timmar? Du överlever nog... Angående ståplats tycker jag det låter som en smart lösning för dom som vill resa på det sättet. Vill du sitta ner, köp en sittplats.

Tänk på att vissa människor vill komma billigt/billigare undan och därför kan tänka sig sätta lägre prioritet på komfort.

Jag är skitglad att Ryanair finns.
Svara med citat

Gammal 2009-08-01, 11:58

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Det behöver inte alls vara så mycket billigare med Ryanair. Dom har bara byggt upp ett sånt varumärke. På korta rutter som Riga, Berlin och Krakow kan man ofta hitta relativt billiga flyg med Ryanair. Men ska man lite längre så skilljer priset nästan ingenting mot SAS. Kolla Ryanair eller SAS? Vi jämför flygbolagen - BortaBra.se - din resetidning på nätet
Särskilt rutan till höger till höger är intressant. En resa som kostar Sthlm - Barcelona som kostar 111 kr före avgifter hos Ryanair, blir faktiskt billigare med SAS för en barnfamilj. Detta p.g.a. alla Ryanairs extravagifter, och för att Ryanair tar mer betalt för spädbarn och har inga barnrabatter. SAS har både barnrabatter och billigare spädbarnsavgift.

En 111 kr resa till Barcelona med Ryanair blir totalt 3735 kr för 2 vuxna, 1 barn och 1 spädbarn med Ryanair. SAS tar 3710 kr för samma resa. Är Ryanair verkligen billigare?
Svara med citat

Gammal 2009-08-01, 12:59

Gäst

Standard
Är Ryanair verkligen billigare?

Kanske inte, men man åker ju inte SAS frivilligt.
Svara med citat

Gammal 2009-08-06, 21:37

w1shmast3r

Medlem
w1shmast3r är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 3

Standard
Varför inte? Och får man fråga vem som tvingade dig?
Jag åker nästan alltid sas och jag tycker dom är riktigt bra.
Bra personal och som det nämnts förut så är sas inte alltid dyrare.
Men det är ju upp till var och en vilket bolag man väljer.
Folk prioriterar olika, jag orkar inte hålla på att vela med olika avgifter, tider och leta billigast hit och dit för max ett par hundralappar.

Det sämsta jag någonsin varit med om på sas är att mackorna tog slut på väg till London. Det är ju inte en långflygning direkt så jag tog det med ro.
Det fanns däremot folk som blev ursinniga och uttalat sade att dom aldrig skulle åka med sas igen.
Men är det ens största problem i världen så har dom lite udda syn på livet...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8