|
|

2009-07-04, 12:20
|
Reg.datum: jun 2009
Rykte: 0
|
SAS, tristaste bolag?
Jag har flugit med många bolag världen över men inget som får en så dyster som SAS. Inte nog med att man har en närig inställning som tar betalt för dryck, hörlurar och annat och inte serverar ens en enkel macka på internationella flygningar - man har också mage att trakassera sina economykunder genom att i högtalarna berätta vad som serveras i business och markera hur lågt man skattar de som ändå envisats med att köpa economy.
Att kabinpersonalen blir äldre är inget att göra åt, men man blir ledsen när också glimten i ögat och leendena snart är ett minne blott. För oss som reser som turister är flygresan en del av upplevelsen och något som man helst minns med glädje. Vi reste nyligen till London med bokning från Landvetter genom SAS. Fick Lufthansa på utvägen med byte i Hamburg. Serverades smörgås och dryck mellan Göteborg och Hamburg och på nytt mellan Hamburg och London. På hemvägen från London med SAS fick vi ingenting, men personalen fick genera sig med att erbjuda förtäring mot betalning. Precis som vilket lågpris-Ryan som helst! Dock till tre gånger högre pris.
Också kabinpersonalens uniformer bär vittne om ett bolag på väg utför.
|
|
|

2009-07-04, 17:58
|
Reg.datum: jul 2008
Rykte: 4
|
Citat:
Ursprungligen postat av Glumsten
Jag har flugit med många bolag världen över men inget som får en så dyster som SAS. Inte nog med att man har en närig inställning som tar betalt för dryck, hörlurar och annat och inte serverar ens en enkel macka på internationella flygningar - man har också mage att trakassera sina economykunder genom att i högtalarna berätta vad som serveras i business och markera hur lågt man skattar de som ändå envisats med att köpa economy.
Att kabinpersonalen blir äldre är inget att göra åt, men man blir ledsen när också glimten i ögat och leendena snart är ett minne blott. För oss som reser som turister är flygresan en del av upplevelsen och något som man helst minns med glädje. Vi reste nyligen till London med bokning från Landvetter genom SAS. Fick Lufthansa på utvägen med byte i Hamburg. Serverades smörgås och dryck mellan Göteborg och Hamburg och på nytt mellan Hamburg och London. På hemvägen från London med SAS fick vi ingenting, men personalen fick genera sig med att erbjuda förtäring mot betalning. Precis som vilket lågpris-Ryan som helst! Dock till tre gånger högre pris.
Också kabinpersonalens uniformer bär vittne om ett bolag på väg utför.
|
Själv klarar jag mig utmärkt utan mat eller dryck på en flygning som tar 1 tim 45 min och skulle jag vara så hungrig/törstig så kan jag mycket väl tänka mig att betala för det.
|
|
|

2009-07-04, 22:32
|
Reg.datum: jun 2009
|
Jodå, jag klarar mig också utan förtäring, men frågan gällde servicen i jämförelse med andra reguljärflygbolag och inställningen till sina kunder. Och där förlorar SAS, tyvärr.
|
|
|

2009-07-25, 11:06
|
|
|
Håller fullständigt med och säger att SAS sår för Skandinaviens Absolut Sämsta. Det är lika illa vare sig man flyger economy eller business. Sista gången jag flög med SAS var business från Got till N.Y. I min mat hittade jag ett tjockt svart hårstrå. Ingen ursäkt bara ett jaha. Snorkig besättning även på hemresan. Flyger mycket men försöker undvika SA!!!
|
|
|

2009-07-27, 16:46
|
|
|
Och har de jiddrat till bonusprogrammet också, kostar 2900 att flyga för poängen till USA?
KLM tex tar drygt fyra loppor.
Har redan bokat biljetter till Lomdon med SAS i oktober, men det är nog sista gången.
|
|
|

2009-07-30, 20:08
|
Reg.datum: jul 2009
|
Så jag borde alltså känna mig orolig inför våran SAS flygning i höst??
|
|
|

2009-12-24, 10:53
|
|
|
Kan bara hålla med. Har åkt med så många flygbolag men SAS är nog det absolut sämsta. Kanske borde skicka sin personal på charmkurs. Nej tack till SAS!!!
|
|
|

2009-12-24, 12:24
|
Reg.datum: okt 2009
|
SAS
SAS= Kvalitet och god säkerhet, har inget att klaga på när det gäller SAS, har flugit med dom många gånger både i Europa och till Asien och Nord Amerika.
|

2009-12-24, 14:31
|
Reg.datum: dec 2009
|
Jag tycker att SAS har en bra/lagom bra kvalit+e och service.. Kan hålla med om att de är relativt tråkiga men å andra sidan vet man vad man får med SAS..
De är bra men lite tråkiga.. Helt okej service ombord.. Lite smptjuriga flygvärdninnor imellanåt.. Men jag har inget direkt dåligt att säga.. förutom att en del som jobbar i chek.in verkar tro de är något över det normala.. vilket de inte är..
|
|
|

2009-12-27, 13:07
|
|
|
personalen
Personalen är SAS förbanelse, åkte sas business till Bangkok nyligen och inget fel på plan, mat mm men när bolagets egen personal pratar skit om sitt eget bolag, under flygningen, till passagerarna är väl ändå måttet rågat ?
|
|
|

2009-12-28, 09:03
|
Reg.datum: dec 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Glumsten
Jodå, jag klarar mig också utan förtäring, men frågan gällde servicen i jämförelse med andra reguljärflygbolag och inställningen till sina kunder. Och där förlorar SAS, tyvärr.
|
De är väldigt tråkigt om man inte är nöjd med servicen. Jag var själv missnöjd med er resa med dem. De gjorde väl inget riktigt fel mer än de var otrevliga och hade dålig service.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|