ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-06-30, 10:50

patbor

Nykomling
patbor är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Smile Är det ok med snus???
Som sagt jag funderar på 2 olika flyrutter men jag undrar också om det är ok att ta med sig snus till filippinerna och även till mina mellanlandningar. Är tacksam för svar
Svara med citat

Gammal 2009-07-04, 10:38

Kjelleman

Medlem
Kjelleman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av patbor Visa inlägg

Som sagt jag funderar på 2 olika flyrutter men jag undrar också om det är ok att ta med sig snus till filippinerna och även till mina mellanlandningar. Är tacksam för svar
Hej patbor!

Jag har rest en del inom Eu och i Asien, och aldrig haft bekymmer med medhavt snus. Har varit i Kina, Hong Kong och Sri Lanka. Det var en inlaga i någon annan tråd här på reseforum för en tid sedan om samma sak, och det enda kända snusproblemet var tullen på Island, Reykavik som tog en eller två stockar snus i beslag. Men det är det enda snusfallet jag känner till. Om det hade varit vanligt med att snus inte tillåts någonstans i världen så hade vi säkerligen läst en hel del inlägg om det här. Tips. Sök på snus i sökfunktionen och läs inläggen som följer. Lycka till och trevlig resa.

Gammal 2009-07-05, 14:06

Gäst

Standard Snus
Inga problem med snus när jag har varit där.
Ta med så du klarar resan i hand baggaget.
Resten av rullarna packar du ner i baggaget som du skickar.

Lycka till

Hans
Svara med citat

Gammal 2009-09-18, 08:31

Gäst

Standard Det tillverkas svenskt snus i Cebu, Filippinerna
Hej, det finns en snustillverkare i Carcar, på Cebu Island i Filippinerna.

Sist jag kollade så höll de på att starta upp företaget. De hade ordnat alla tillstånd som krävs men var inte riktigt klara med "releasen" ännu. Deras tilltänkta marknad är lokal och portionssnus och det var den maskinen som inte var på plats ännu. Men redan nu kan de leverera åt oss svenskar som vill ha en lössnus under läppen.
Snuset levererades hit till Manila i 50 grams plastpåsar och så fick jag med en plastdosa att fylla på.

Klart bästa alternativet för en snus hungrande svensk i Filippinerna då det smakar som svenskt snus och inget annat.

Här kontaktade jag dem www.swedesnus.com

/Pelle
Svara med citat

Gammal 2010-05-19, 12:46

Olle i Davao

Thumbs up Snus i Filippinerna
Hej här i Davao så köper jag snus ifrån Swedesnus som Pelle nämnde.
Deras Pinoysnus finns i smakerna Original, Menthol, Whiskey och Rum.
Eftersom jag snusade Ettan hemma i Sverige så är det så klart Original som gäller för mig.

Jag bara mailar dem vad jag vill ha, betalar och oftas dagen efter kommer det med expressbud.

Smaken? Jo det smakar bra helt enkelt.

Såg att det även gick att hitta dem på http://www.pinoysnus.com

Hälsningar från ett varmt och soligt Davao

Olle
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8