ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-05-17, 19:20

Gäst

Question Royal class
Hej! Kan någon berätta hur det är att åka med Royal-class Ving till Phuket?
Vad bjuds man på för flygmat m.m. och hur är incheckningen? Stolarna ombord? Kan man sova någorlunda i dem? Är det värt satsa några tusenlappar på Royal-class?
Svara med citat

Gammal 2009-05-17, 21:25

Gäst

Thumbs up
Kanske jag kan hjälpa till lite. Vi flög senast Royal Class till Phuket från Landvetter i julas. Resebolaget var dock Apollo men jag tror det är samma oavsett. Vi betalade 2500 kr p.p.
När vi checkade in hade vi egen disk där man prioriterade resenärer med dessa biljetter. Det står angivet vid check-in disken. Du har rätt att ha med tio kilo xtra på din biljett. När man passerat första säkerhetskontrollen och kommit in finns det en VIP-lounge som man som Royal Class-passagerare har rätt att använda. Däremot står det inget angivet utan det står bara typ VIP-rum, så vi frågade och mannen som hade hand om servicen kontrollerade biljetten. Väl därinne var det jättetrevligt. Det fanns te, kaffe, läsk, vin och öl samt frukt,snacks och dip. Ville man ha något starkare fick man köpa tror jag...Tillgång till IT och en massa olika tidningar.Sköna stolar och lugnt och skönt i alla fall när vi var där. I planet fick man rymliga, bekväma stolar, hörlurar, tidningar , och tillgång till underhållningen. De här stolarna har också tillgång till en egen toalett längst fram. Direkt vi kommit upp i luften fick vi vitt vin och ett tilltugg. För övrigt var allt fritt från barvagnen, även snacks och godis. Trerättersmiddag med riktiga bestick och finglas. Val mellan två huvudrätter. Servicen var utmärkt.
Sammanfattningsvis kan jag säga att man behöver inte ta upp plånboken efter man checkat in och till det man landat! Vi tycker de har varit värda sitt pris vid långflygningarna!
MB
Svara med citat

Gammal 2009-05-17, 21:32

Gäst

Standard
Ett tillägg till mitt svar:
För mig var det inga problem att sova i stolen. Fördelen med långflygningarna är att man släcker ner på ett annat sätt än kortflygen. Sambon däremot sover aldrig. Han berättade att det vara bara att gå fram till värdinnorna när han ville ha något från vagnen.
En fördel just till Thailand tycker jag är också de tio kilo extra man får ta med eftersom man handlar en hel del där, i alla fall har vi gjort det! Det kostar också extra om man överskrider tror jag.
MB
Svara med citat

Gammal 2009-05-21, 19:31

Gäst

Thumbs up Royal class
Tack för utförligt svar! Verkar helt suveränt! Eftersom min medresenär inte gillar långa resor i trånga flygstolar så kommer han att må så mycket bättre i royal class! Vi åker från Arlanda, men kan tro samma gäller som från Landvetter. Och då han också påstår att han aldrig sover i flyget bara vilar så ska bli intressant kolla om man inte hör ett litet zzzzz då han färdas så mycket bekvämare....
Svara med citat

Gammal 2009-08-26, 12:25

Gäst

Standard Varför finns inte royalclass i år från Landvetter?????????????? Det är ju vad man ser
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej! Kan någon berätta hur det är att åka med Royal-class Ving till Phuket?
Vad bjuds man på för flygmat m.m. och hur är incheckningen? Stolarna ombord? Kan man sova någorlunda i dem? Är det värt satsa några tusenlappar på Royal-class?
Absolut är det värt att boka royalclass.Du sover utmärkt ombord.Man kan välja mellan tre rätter till lunch.Det finns bara ett oj.I år har man inte royalclass från Landvetter och så besvikelsen är stoooor vad är det som händer ?Vill man eliminera något som är så underbart.
Vill säga att vi som bor i södra Sverige känner det som en mobbning...
Varför???????
Svara med citat

Gammal 2009-10-07, 10:24

Gäst

Standard tack
Nu fick jag resfeber,ska flyga från Luleå till Phuket med TC o Royal class om en månad!!
Svara med citat

Gammal 2009-11-02, 19:55

Gäst

Standard Till thailand i feb med Royal Class hos Ving.
Fan va gött och höra att man får valuta för pengarna då....kanon!!! men den där loungen på arlanda, är det nån som vet hur den är? alltså, får man öl och vin och sånt?? Sounds good.....
Svara med citat

Gammal 2010-05-05, 17:21

Maud

Cool
Kommer det att finnas Royal class,Apollo,vinter 10/11,från Landvetter till Phuket? Har sett att nu har Apollo satt in mellanlandning,det var det inte när jag bokade resan för 3 veckor sedan,någon mer som sett det,även Ving,Fritidsresor också,kanske bra att veta.
Svara med citat

Gammal 2011-11-17, 19:03

Gäst

Smile
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Fan va gött och höra att man får valuta för pengarna då....kanon!!! men den där loungen på arlanda, är det nån som vet hur den är? alltså, får man öl och vin och sånt?? Sounds good.....
Normalt när jag flyger o sitter i dessa lounger så ingår även vin o sprig tex en grogg jäger o redbull mm.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8