ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-03-19, 12:44

Gäst

Standard TUIfly Nordic Sommar 767
Hej!
Ska åka till Cypern den 12 juni, när vi bokade så kunde man välja Extra Class eller vanlig charterclass. Vi valde Extra, någon som har testat det? Och är det första classen ombord, efterssom det inte stod T,ex Premium? Taksam för svar!! /Marcus
Svara med citat

Gammal 2009-03-19, 16:25

sjoeva

Medlem
sjoeva är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 0

Standard extra class
Extra class på Tuifly nordics flyg bla till Cypern innebär att man sitter i främre delen av planet, det är bredare stolar, bättre benutrymme och så får man ha med 10 kg mera bagage än vid vanlig sittplats. Tidigare hette det comfort class. Vi valde extra class förra året och bokade dessutom platser på Tuiflynordics hemsida så vi fick plats längst fram då jag har problem med benen. Det kostade 300 kr för oss två tur och retur.
Hoppas ni får en trevlig resa. Vi åker till Cypern i mitten av maj i år också och har åter valt extra class som tillval.
Svara med citat

Gammal 2009-03-19, 16:26

sjoeva

Medlem

Standard tillägg
Jag glömde skriva att man får en särskild incheckningsdisk i Sverige när man checkar in, däremot i Cypern är det ingen skillnad på inchecknings förhållandena.
Svara med citat

Gammal 2009-03-22, 08:32

Gäst

Standard Tv
Citat:
Ursprungligen postat av sjoeva Visa inlägg

Jag glömde skriva att man får en särskild incheckningsdisk i Sverige när man checkar in, däremot i Cypern är det ingen skillnad på inchecknings förhållandena.
Kommer det att vara inbyggda tv-skärmar i stolsryggen framför sig?
Svara med citat

Gammal 2009-03-24, 19:33

bellan

Nykomling
bellan är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Standard
Oj, jag har oxå bokat Extra Class till våran Cypern resa i Augusti, hade även det på vår korfu resa för 2 år sedan och det var guld värt. Men nu blir jag lite irriterad, har man inte en särskild incheckningsdisk på Cypern, det var ju det som var så skönt. För jag anser att det jämt är kaos på de flesta flygplatserna på dessa små öar, så det finns inget skönare än att slippa köa med alla andra....
Svara med citat

Gammal 2009-03-25, 15:44

Gäst

Standard Extra class tuflynordic
Nej det är inte inbyggda skärmar i stolsryggarna, utan monitorer utspridda i taket lite här och där. Vi tyckte också det var synd att det inte var separat incheckning på Cypern, men det gick ganska smidigt där ändå faktiskt.
Ha en trevlig resa
Svara med citat

Gammal 2009-05-06, 16:29

ElDolko

Globetrotter
ElDolko är inte uppkopplad
ElDolkos avatar

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Nej det är inte inbyggda skärmar i stolsryggarna, utan monitorer utspridda i taket lite här och där. Vi tyckte också det var synd att det inte var separat incheckning på Cypern, men det gick ganska smidigt där ändå faktiskt.
Ha en trevlig resa
Nja, enligt dom själva ska deras 767 vara ombyggda och ha monitorer i varje stolsrygg.
Taxfree - alltid billigast i luften. Spara upp till 70 procent!
Svara med citat

Gammal 2009-05-09, 19:48

sjoeva

Medlem

Standard tuiflynordic extra class
Jag skrev i ett tidigare inlägg att man fick ha 10 kg extra bagage med sig om man bokat extra class på Tuifly nordics Boeing 767. Så verkar inte fallet vara i år då det står 20 kg på vår biljett som vi bokat med dom i år.
Kolla för säkerhets skull, jag ska själv åka om 6 dagar så jag ska ringa tuifly imorgon.
Svara med citat

Gammal 2009-05-21, 20:48

ElDolko

Globetrotter
ElDolkos avatar

Standard
Om man klickar sig fram till flygklasser och sommaren 2009, står det följande:
Citat:
Ursprungligen postat av Fritidsresors hemsida

Nu har du chans att göra din flygning extra bekväm genom att välja Extra Class där följande ingår: Bättre benutrymme ombord, bekvämare stol, separat incheckning och 10 kg extra bagagevikt (totalt 30kg). Måltid ingår inte utan bokas separat. Extra Class finns på våra flygningar med TUIfly Nordic B-767 till Mallorca, Cypern, Kreta, Gran Canaria samt till Alanya och Dalaman i Turkiet. Detta bokas samtidigt som resan. Kan inte bokas för spädbarn (infant) 0-2 år.
Läs själv:
Flyg: flygklasser, sittplats, måltid mm

Det är rätt rörigt det här med flygklasserna när man reser med Fritidsresor.
• Om jag har förstått saken rätt så har dom byggt om sina Boeing 767 så att dom har LCD-skärm i varje säte.
• Under sommaren 2009 har dom dessutom något dom kallar för #blue comfort", vilket betyder att hela planet har fått extra benutrymme mot tidigare.
• Utöver "blue comfort" i Boeing 767 kan man även boka "extra class", vilket verkar innebära ytterligare lite bekvämare stolar, samt 10 kg extra bagage.
• Premium class verkar också finnas på Boeing 767 i sommar, men då endast om man reser till Phuket. Min gissning är att det är samma stolar som när man kör "extra class" till Medelhavet, men till Phuket ingår lounge och lite annat på flygplatsen.

Men jag gissar bara. Fritidsresor borde verkligen städa upp lite i träsket bland sina klasser. Man blir lätt lite förvirrad.
Svara med citat

Gammal 2009-05-22, 18:08

Charterfreak

Question TV
Är det någon som åkt nya 767:an med inbyggda tv-skärmar än? Hur var det? Någon som vet hur det såg ut i Extra Class? Tacksam för svar snarast!!!!!!!!!!!!!

BILDER????
Svara med citat

Gammal 2009-07-10, 11:40

ElDolko

Globetrotter
ElDolkos avatar

Standard
Skulle just printa min biljett för Kreta-resan om dryga två veckor. Jag har bokat extra class, men trots det står det 20 kg bagagevikt på biljetten.

Jag pratade därför med Fritidsresors support och fick bekräftat att det är felskrivet på biljetten. Givetvis är det 30 kg som gäller.

För övrigt har TUI Fly nu lagt ut en ny VR-film som visar inredningen i Boeing 767, med egen bildskärm vid varje säte:
Blue Comfort - Boeing 767
Svara med citat

Gammal 2009-09-22, 17:44

Gäst

Standard Premium Class vs Novair Excellent
Hej,

Vi ska åka till Thailand i December och valet står mellan Fritidsresors Premium Class (Tui fly) och Apollo/Novair Excellent. Priset är i stort sätt lika så jag undrar om någon vet vilket av alternativen som är bäst? Störst och skönast stolar, service, underhållning etc..

Tacksam för svar!!
Svara med citat

Gammal 2009-09-23, 00:17

Gäst

Standard
Absolut bäst är ju Thai Air.
Svara med citat

Gammal 2009-09-23, 10:21

Gäst

Standard
Jo, men så kostar biljetterna med Thai långt över det dubbla. Vi ska åka runt 26 december och priset med Thai låg runt 40 000 SEK/biljett.

Någon som har erfarenhet av Premium Class (767) eller Novair Excellent (A332)?
Svara med citat

Gammal 2010-01-06, 14:42

Joru

Nykomling
Joru är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Standard
Jag skulle vilja veta vad det kostar extra/person att boka premium class då man flyger med TUIfly Nordic till Phuket. Tycker man ser en del olika bud. Någon som vet?

Mvh, Johan
Svara med citat

Gammal 2010-01-06, 17:22

Gäst

Standard
Citat:

Jo, men så kostar biljetterna med Thai långt över det dubbla. Vi ska åka runt 26 december och priset med Thai låg runt 40 000 SEK/biljett.

40.000 per person !??!? har aldrig hört talas om dessa priser, menar du verkligen i ekonomiklassen det skulle vara dessa priser ???
Svara med citat

Gammal 2010-01-06, 20:44

Martin L

Medlem
Martin L är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Standard
Citat:

Premium Class och Novair Excellent motsvarar ekonomiklass på Thai vad gäller plats (i de äldre thai 747 finns dock ingen tv i stolen framför), men med lite tur blir det en av de nyare maskinerna.

Jag antar att priset du angav är Thai´s Business class som är 100ggr bättre vad gäller allt jmf de tidigare nämnda biljettyperna.
Svara med citat

Gammal 2010-01-14, 15:42

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Joru Visa inlägg

Jag skulle vilja veta vad det kostar extra/person att boka premium class då man flyger med TUIfly Nordic till Phuket. Tycker man ser en del olika bud. Någon som vet?

Mvh, Johan
3500kr kostar det att boka flott och gott
Svara med citat

Gammal 2011-10-08, 18:00

Gäst

Standard
Det är svårt att jämföra charterkärrornas olika klasser med reguljärflygen. Jag har rest mycket med SAS och då i Busniness class. Jag har även åkt ett par gånger med AA med deras 777 i 1st class (Går inte att jämföra med något annat jag flugit... WoW faktorn är mycket hög). SAS går att jämföra med Thai air business class. Priserna är också lika, runt 30-35ksek. Dock är ju dessa säten full recliner seats (mots Novair) med en massa plats mellan sätena. Dock måste man kliva över sin med passagerare i SAS Business class om stolen är i reclined läge. Det jag såg när man installerade stolarna på TUI (gamla Britannia) var mer att likna med ekonomi klass på SAS Airbus 330 och 340 (Long haul) eller möjligtvis Ekonomi Extra (fast dom når inte riktigt fram till motsvarigheten).

Nå, jag får tillfälle att testa hur TUI Premium class fungerar på riktigt då vi flyger till Thailand i November. Men mina förväntningar är inte så höga.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8