ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-01-07, 16:24

gabi

Nykomling
gabi är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Rykte: 0

Standard Baggage och flygtid till São Paulo
Ska flyga med FinnAir till Madrid och sen med Iberia därifrån till São Paulo. Jag har sett att det är många som frågat om detta med baggage, in-och utcheckning osv och nu frågar jag samma sak: kommer man behöva byta och greja i Madrid eller fixas det direkt när man är på Arlanda?

En fråga till! Det står att det är lokal tid som gäller när man kommer fram (alltså vid ankomsttiden), men jag som aldrig flugit över Atlanten vet inte hur lång tid det tar. Vi flyger 00.05 från Madrid och ska vara framme i São Paulo 06.55 (lokal tid). Stämmer det då med flygtiden, "ni som vet"? Haha.

Tack för svar!
Svara med citat

Gammal 2009-01-07, 17:48

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 3

Standard
Om du har köpt hela resan som ett "paket" (d.v.s. att du inte har köpt de 2 biljetterna separat) kommer ditt baggage att checkas in hela vägen till São Paulo från Arlanda. Utgår från att du bara har någon, eller några, timmar i Madrid (och inte nattstopp)? I så fall behöver du alltså inte checka in igen i Madrid.

Tidsskillnaden mellan standardtid i Madrid och São Paulo är 4 timmar (vet ej när du reser, och vet ej om Spanien använder sig av sommartid). Klockan är då 20:05 i São Paulo vid starten från Madrid kl. 00:05.
20:05 till 06:55 = 10 tim. 50 min. inklusive in- och ut-taxning på flygplatserna. Troligen mellan tio och tio och en halv timme i luften beroende på vindar.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8