ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-01-07, 11:16

Martin L

Medlem
Martin L är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Standard Att flyga med nedsatt rörlighet
Flyger ARN-KL med Malaysian i Mars och min sambo kommer vara nyopererad och måste enligt läkare kunna sitta helt utsträckt med ena benet i en skena under långflygningen. Jag har anmält till resebyrån (Jambotours) som skulle försöka se till att vi får platser för personer med nedsatt röresleförmåga och extra behov av plats, men inte fått något besked.

Är det någon som har erfarenhet av att flya med nedsatt rörlighet?

Vart i planet finns dessa platser?

Är möjligheten att bli uppgraderad till Business större?

Tacksam för svar.
Svara med citat

Gammal 2009-01-09, 15:56

Albin

Globetrotter
Albin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard
Hej!

Du kan ringa 08 - 505 300 50 till Malaysia airlines i stockholm och välja seating om du har ditt referensnummer. Vi gjorde det i höst när vi flög med dem.

Du kan kolla på en seatmap på deras 744 som de kommer att flyga på den rutten här:

SeatGuru Seat Map Malaysia Airlines Boeing 747-400 (744)

Vad jag kan tänka mig är väl bulkhead isåfall, eftersom en nödutgång lär väl vara svårt att få med en operation, för jag vet inte om andra säten som har större utrymme.
Sedan så brukar de ju inte vara fullsatta så ofta, när vi flög hem så kunde vi ha flera rader för oss själva.

Ang. upgrade så tror jag inte det är en stor chans men har ingen som helt personlig erfarenhet av det.

/Albin
Svara med citat

Gammal 2009-01-09, 18:48

Martin L

Medlem

Standard Val av plats
Tackar för svaret.

Vilken plats skulle du välja, du som vart ombord och sett konfigureringen "live"?

Platserna 30ABC ser ut att vara ett bra alternativ.

/M
Svara med citat

Gammal 2009-01-09, 20:00

Albin

Globetrotter
Albin är inte uppkopplad

Standard
30ABC är ett bra alternativ för bulkhead, men 28H har lite mer utrymme då väggen inte går ända till 28H så man kan sträcka ut benen enligt seatmapen. Annars så är de flesta bulkheadsen likadana.

Malaysia airlines har ett av de bästa fotutrymmen, det är 34", på bulkhead är det lite större och lite mer plats, dock så kan man inte lyfta upp armstöden då borden finns i armstöden.

Sen så finns även handikapp-toalett i närheten (tror det är en av buisness-class toaletterna) om det nu skulle behövas.
Svara med citat

Gammal 2009-01-09, 20:52

Martin L

Medlem

Standard ok
Tack, vart sitter tv-skärmen om det inte är något säte framför?

Tack för dina svar.
Svara med citat

Gammal 2009-01-09, 22:54

Albin

Globetrotter
Albin är inte uppkopplad

Standard
De sitter under stolen kan man säga, som man sedan fäller upp.

Här är en bild som jag hittade från Malaysia airlines buisness class, där kommer den dock upp från armstödet och är lite mindre i ekonomiklass.

http://i55.photobucket.com/albums/g1...ofP9170325.jpg
Svara med citat

Gammal 2009-01-12, 09:27

Martin L

Medlem

Standard
Nu har jag varit i kontakt med Malaysian och vi fick platserna 30 A+B. Att uppgradera till Business skulle kosta i runda slängar 6 tusen per person. Malaysian har tydligen tagit bort möjligheten att uppgradera vid check-in, där dom tidigare hade en riktigt billig deal där man kunde uppgradera och spara 4 tusen.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8