ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-10-01, 23:48

Gäst

Standard Handbagaget?
Hejsan! Totalvikten för handbagaget (5 kg), är det med eller utan väskan?? Bara väskan väger ju 2,5 kg... Känns som att det inte blir så mkt att kunna packa med då..
Svara med citat

Gammal 2008-10-02, 00:45

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Det är ingen som kommer tömma väskan för att väga bara väskan och dra av från vikten, så svaret på frågan är totalvikten är max 5 kg. Men när man får ha med sig så lite känns det dumt ta en stor väska som väger 2.5 kg, bättre ta en mindre som väger kanske 1 kg så fyller man precis ut den med 4 kg kläder.
Svara med citat

Gammal 2008-10-02, 09:35

ElDolko

Globetrotter
ElDolko är inte uppkopplad
ElDolkos avatar

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard
Nu vet jag ju inte vilket flygbolag du ska resa med, men själv har jag aldrig varit med om att dom väger handbagaget.
På sin höjd har dom velat se att det inte är för stort, men vikten har dom som sagt aldrig brytt sig om.

Försök se oansträngd ut när du håller i handbagaget.
Svara med citat

Gammal 2008-10-02, 10:26

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 6

Standard
Stämmer. Storleken är viktigast. samt att du bara har ETT handbagage (handväska, dator mm ska alltså inte medföras separat). Sedan är det där med vätskor. Annars är det bara att tuta och köra.
Svara med citat

Gammal 2008-10-02, 11:40

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Från svenska flygplatser fungerar det bra med ett handbagage på X kilo + handväska/laptop/kameraväska eller liknande.
Svara med citat

Gammal 2008-10-02, 11:53

Pellsson

Globetrotter
Pellssons avatar

Standard
Ryanair är noga med ETT handbagage
Svara med citat

Gammal 2008-10-02, 11:59

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Jag har flugit med ryanair många gånger och det har aldrig varit problem att ta med en laptop-väska utöver bagaget. Ett tag tilläts bara ett kolli när man flög från Stansted men även där går det numera bra med bagage + tillbehör.
Svara med citat

Gammal 2008-10-02, 16:27

Pellsson

Globetrotter
Pellssons avatar

Standard
Så här står det på deras biljett:

"CABIN BAGGAGE - Strictly one item of cabin baggage per passenger (excluding infants) weighing up to 10kg with maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm is permitted (handbag, briefcase, laptops, duty free etc must be carried within your permitted 1 piece of cabin baggage). We reserve the right to cancel your reservation without refund and to deny you boarding if you arrive at the boarding gate with more than one cabin baggage or if that item exceeds the maximum dimensions"

Men de kanske bara skojar...
Svara med citat

Gammal 2008-10-04, 07:49

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Jag flög från Skavsta igår och det var inga som helst problem ha med sig väska + tillbehör, var många som hade det.
Svara med citat

Gammal 2009-03-27, 13:10

Gäst

Exclamation Ryanair menar allvar
Jag flög oxo med RyanAir igår, och för första gången ville de väga handbagaget. Dessutom vägde min väska 10,7 kg (jag hade köpt italienska biltidningar... mums), så då fick jag helt enkelt plocka ur tidningarna och stoppa dem i min fästmös ryggsäck!! Go figure!

Nu är jag på jakt efter en cabinväska i titan eller kolfiber eller nåt:-) Är det nån som har tips på bra och RIKTIGT lätta väskor? Jag funderade ett tag på ICA-kasse (priset är ju dessutom rätt!) men man borde kunna hitta nåt lite bättre, va?
Svara med citat

Gammal 2010-06-14, 20:27

Mangaflickan

Nykomling
Mangaflickan är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Rykte: 0

Standard
Jag och några till ska åka med ryanair om några veckor från Skavsta till Venedig.
Jag tänkte ha en plastväska som handbagage med lite kläder i och handväskan.
SHOPPINGVÄSKA I PLAST Kyl- och shoppingväskor Väskor & Ryggsäckar – Rusta.se
Den är ca 5 cm för stor i båda kortsidorna, tror ni det blir problem?
Den är ju formbar...
Tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2010-10-17, 15:28

Gäst

Smile Handbagage
Hej,

Jag reser enbart handbagage, är betydligt enklare och man slipper stå och vänta vid bagagebandet.
Brukar ha en rullväska som är godkänd för att ta med in i kabinen, samt en kameraväska med stativ. Dvs, två relativt stora handbagage. Har rest en del i år med Sas, Lufthansa och Air France. Ingen flygvärdinna eller personal vid incheckningen har ifrågasatt mina två handbagage eller vikten på dom.
Svara med citat

Gammal 2011-11-06, 12:58

Gäst

Standard Formbara väskor
Tänker väl främst på Ryanair här, eftersom de i princip är de enda som visar handbagaget något större intresse för handbagaget;

Hur är det med formbara väskor, dvs typ en mjuk sportbag eller liknande, som överskrider måtten, men som kan tryckas ihop och få plats i "väskmätaren"?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8