ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-08-03, 19:43

Gäst

Standard Missat flyg pg.a försenad buss
Jag köpte en tur-retur biljett till en vän från Natal. Nu var bussen försenad och min vän kom inte med flyget. Jag köpte resan på lågprisflyg, sas, resor, flyg, flyg billigt, flygresor, billigt flyg, billiga flyg, billiga flygresor, och jag köpte Trygghetsskydd MEDI.

Är det kört att få något tillbaka för denna resa tror ni? Bussen är ju inte kopplad till flygresan på något sätt, så jag antar det är kört? Tillbakaresan kanske kan gå att få någon form av ersättning för?

Mycket tacksam för hjälp! Det är mycket pengar för mig detta
Svara med citat

Gammal 2008-08-03, 19:46

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Var det i Sverige eller i Brasilien som vännen missade flyget? Hur mycket tid hade han/hon i reserv om bussen kommit fram i tid?

Trygghetsskydd MEDI täcker bara sjukdom och inget annat. Jag tror att enda hoppet står till bussbolaget eller hemförsäkringen.
Svara med citat

Gammal 2008-08-03, 19:50

Gäst

Standard
Det var från Brasilien. Jag vet inte hur mycket tid som funnits i reserv ännu, men ska höra mig för.
Svara med citat

Gammal 2008-08-14, 16:15

jesperw

Medlem
jesperw är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 4

Standard
Europeiskas reseförsäkringar hade absolut tagit detta.

Gammal 2008-08-14, 16:59

Kenneth

Medlem
Kenneth är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 6

Standard
Bussbolaget lär nog svära sej fri, förseningar brukar oftast hamna under beteckningen "force majour", trafikolyckor, köer, och det mesta ligger därunder.
Det enda jag kan tänka mej är slarv eller vårdslöshet från bussbolagets sida som kan hjälpa dej få pengar tillbaks, men vilket bolag slarvar!!!!
Det är nog som admin skriver, din hemförsäkring eller om du har någon separat reseförsäkring som är störst chans till hjälp.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8