ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-02-26, 10:47

Gäst

Standard Ryanair 1 kr biljetter?
Jag såg på expressen löpsedlar igår att Ryanair ska sälja biljetter för 1 kr men jag hittar inga sånna biljetter, vad gör jag för fel?
Svara med citat

Gammal 2008-02-26, 11:15

Hallmat

Globetrotter
Hallmat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 7

Standard
Du gör inget fel. Priserna finns (oftast), men det rör sig kanske om några få avgångar per månad och dessa är inte lätta att hitta. Man måste i princip söka på varje avgång den aktuella tiden.

Och hittar man inget så är biljetterna slut. Eller så fanns de aldrig överhuvud taget. Som privatperson kan man aldrig kolla det.
Svara med citat

Gammal 2008-02-26, 17:36

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Ryanair bytte bokningssystem i helgen för att deras bokning skulle bli bättre, istället har det blivit tvärtom. Till att börja med så är sidan kraftigt överbelastad vilket gör att det oftast inte går söka eller boka. Dessutom verkar Ryanair inte ha riktig koll på hur det nya systemet fungerar så prissättningen verkar vara väldigt slumpartad med biljetterpriser, skatter och avgifter som hoppar upp och ner från timme till timme.

Mitt tips är att skippa Ryanair och resa med ett annat seriösare och ärligare flygbolag. Ryanair har numera hittat på så många smygavgifter att biljetten som kostade 1kr hos Ryanair kostar 700 kr när kontoutdraget kommer från banken.

Det är inte förrän folk börjar bojkotta dessa smygavgifter som Ryanair kanske tar sitt förnuft till fånga och börjar visa priser som gäller i verkligheten!
Svara med citat

Gammal 2008-02-28, 19:54

B747forever

Nykomling
B747forever är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 0

Standard
Jag har faktiskt kunnat hitta biljetter idag till London, Frankfurt och Berlin för 2kr t/r. Deras hemsida fungerar bra nu, inte längre trög.
Svara med citat

Gammal 2008-03-28, 10:51

Lisa200

Medlem
Lisa200 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Skicka ett meddelande via MSN till Lisa200
Standard
tank pa att 1 kr inte inkluderar skatter, du far betala for incheckat bagage och flyger du till t.ex london hamnar du pa stanstead som ligger en bra bit utanfor. ska du ta dig in till london ar du snart uppe i samma pris som en biljett med ett "sakrare" bolag skulle kostat.
Svara med citat

Gammal 2008-03-28, 10:56

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Ryanair har i undantagsfall sålt biljetter för 1 kr inklusive skatter och avgifter. Denna kampanj brukar återkomma 2-3 gånger per år. Men biljetterna brukar vara svåra att hitta, gälla mitt i veckan och till destinationer som inte är säsongsaktuella.
Svara med citat

Gammal 2008-04-02, 21:20

ehamilton

Nykomling
ehamilton är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Standard
är man smart och inte har nån packning eller brist på tid så fungerar Ryan Air helt ok (för det priset!). men vi hade till exempel med oss för mkt bagage hem från barcelona och det är inte som de kan se mellan fingrarna. 800 kr extra per man, helt sjukt.

Gammal 2008-06-23, 20:02

Gäst

Angry Ryanair 1 kr biljetter.
Hur kan man hitta så lätt billiga biljetter, På hem sidan jag vill åka till Tyskland,kanni vara snnäll åch hjällpa mig,eller skicka ett mail till mig.
Svara med citat

Gammal 2008-06-23, 22:18

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Det är bara läsa innantill på ryanairs hemsida. Det står för vilken tidsperiod och veckodagar kampanjen gäller.
Svara med citat

Gammal 2008-06-23, 22:50

Robin.larsson

Moderator
Robin.larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Rykte: 6

Skicka ett meddelande via MSN till Robin.larsson Skicka ett meddelande via Yahoo till Robin.larsson
Standard
För någon vecka/dagar sen så delade Ryanair ut massa gratis biljetter från Västerås - London mm. Men det erbjudandet finns tydligen inte kvar.

Koh Lanta 27/1-12 - 14/3-12
Svara med citat

Gammal 2008-08-12, 13:43

Mattias69

Nykomling
Mattias69 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Standard
Jag har flugit ett par gånger med Ryan och tycker det fungerar bra, visst plockar det på lite grann med avgifter och så men jag tycker ändå det blir mycket billigare mot när man kollar med ex. SAS.
Svara med citat

Gammal 2008-08-12, 15:03

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Det kan funka om:

Man har tur
Är flexibel med datum
Är flexibel med ort

Jag hittade två biljetter Skavsta-Riga tur och retur i september för 1:- styck. Jag köpte alltså hela resan för 4:- INKL skatter och avgifter. Mycket billigare blir det inte.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8