ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-06-28, 14:34

dirtysue

Nykomling
dirtysue är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg

Jag har inte svar på allt, jag blir bara förvånad att folk inte läser vad dom beställer.
Alla gör misstag eller hur. Förstår egentligen inte varför du är så förvånad. Alla i världen är inte så smarta :P Tack iaf för att du svarade så fort.
Svara med citat

Gammal 2011-06-28, 14:42

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Visst gör man misstag, det gör jag också. Men alla som har skrivit i denna varningstråd kastar skit på en resebyrå, för att dom inte läst på vad dom köpt.
Svara med citat

Gammal 2011-06-28, 17:51

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av magda Visa inlägg

jag o min son boka t o r. vi klicka rätt tid fram o rätt tid hem. vi kontrollerar allt stämmer, sen klicka vi på konkursskydd o en massa text kom upp, så vi backar o pilen fr konkorsskyddet försvinner o sen kilckar vi på avbeställninsskydd.godkänner köpet o då visar det sig att vi har fått en annan tid hem. med 9 h väntan mitt i natten. jag får tag på travelstarter nästa dag o de säger att jag har bokar så, men det e ej sant. vi håller på nu o klyddar med den biljetten för att ändra tiden o travelstarter ljuger för mig, o säger bla att det ej finns lediga platser kvar på det flyget vi valt fr början.men enligt flyggbolaget så e där platser kvar, detta e inte kul. vad gör jag
Travelstart har säkerligen en kvot på flyget, den kvoten är full.
Att sen resten av planet kan vara tomt, det hör inte ihop med Travelstart.
Resten kanske tillhör MrJet, Resia, Ticnet, Sembo eller nåt annat bolag.
Svara med citat

Gammal 2011-06-28, 17:55

Oneway

Världsvan

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej ! Beställde flygbiljett till Vancouver med Air Canada. Jag tittade överallt och ingenstans stod det att biljetten inte var ombokningsbar.
När jag försökte boka om med kontakt med Air Canada så sade de att den inte var ombokningsbar. inte ens mot avgift.
Travelstart var omöjlig att nå. Svarade ej i telefon eller på mail.

AKTA ER: ABSOLUT INGEN SERVICE
Antar att du köpte en biljett till mycket bra pris, såna biljetter är inte ombokningsbara och det står sällan sån info på en biljett, det står i texter vid bokningstillfället.
Svara med citat

Gammal 2011-06-28, 18:01

Oneway

Världsvan

Standard
Citat:

Jag kan väl tycka det e skit även om det står i "villkoren"
Står det om deras telefon kötid me i "villkoren" ?
Ja ! Det står info på deras hemsida.
Våra telefontider är måndag - fredag kl. 09.30 - 11.30 och kl. 13.30 - 15.30
Under vissa perioder t ex måndag förmiddag kan vi tyvärr ha extra lång telefonkö
Var uppmärksam på att vi svarar på alla samtal men under vissa perioder kan det ta tid att komma fram.
Är din avresa långt fram i tiden kan du med fördel kontakta oss via e-post och kontaktformuläret
Svara med citat

Gammal 2011-06-29, 20:24

Flera missnöjda kunder

Standard
Svenska Resegruppen AB – omdömen på Rejta.se
Svara med citat

Gammal 2011-09-27, 15:35

Karl

Thumbs down Akta er för travelstart
Blir inte förvånad när jag läser om tveksamheter kring Travelstart. Vi skulle boka resa till Budapest. Gjorde detta via deras sida.

Efter vi hade betala kom en bekräftelse på att vi bokat en månad senare. Vi tog då direkt kontakt med flygbolaget som hänvisade till Travelstart. Försökte få kontakt med dom. Men det var Stängt. Skrev mail till dom. Fick till svar att dom skulle höra av sig om några dagar.

Då med beskedet att vi inte får tillbaka pengarna som vi blivit av med p.g.a. tekniska fel. Utan att det inte finns bevis för att inte vi bara vill avboka. Trots att vi bokat biljetter på det riktiga datumet. En månad tidigare. Dom ger inte med sig. Nu kontaktat vi konsumentombudsmannen. Och kommer aldrig att använda travelstart igen. Gör inte det ni heller om ni vill behålla era ihopsparade resepengar.
Svara med citat

Gammal 2011-09-27, 16:47

Laggeman

Globetrotter
Laggeman är inte uppkopplad
Laggemans avatar

Skicka ett meddelande via ICQ till Laggeman Skicka ett meddelande via MSN till Laggeman
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Oneway Visa inlägg

Antar att du köpte en biljett till mycket bra pris, såna biljetter är inte ombokningsbara och det står sällan sån info på en biljett, det står i texter vid bokningstillfället.
Så alla biljetter som är till ett mycket bra pris (vad nu det är) är per automatik icke ombokningsbara? Konstigt resonemang.

Gammal 2011-09-27, 22:12

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Rykte: 10

Standard
Inte per automatik, men faktum är att en absolut majoritet av de billiga biljetterna inte är en ombokningsbara, eller är ombokningsbara till en kostnad som är högre än en ny biljett. Tycker faktiskt inte synd om personer som godkänner villkor, och sedan gråter ut över att dom "trodde" eller "antog" saker.
Svara med citat

Gammal 2011-10-08, 15:33

gäst

Standard
Bokade en resa sthlm - hanoi med travelstart och gick ok.
Förutom att det var alldelens förlite tid till transfern i moskva, han enbart för att vi bufflade oss före i buissnes kön.
Men var väll även lite vårt fel då vi inte kollar upp hur lång tid man behöver och valt ett annat alternativ.
Men att det inte var registrerat att vi ville ha vegetarisk mat på flyget var ruggit dåligt.

Billigt var det iallfall.
Svara med citat

Gammal 2012-03-07, 14:47

Gäst

Thumbs down
Kan bara hålla med - Travelstart är usla och beräknande ohederliga där affärsidén är att tjäna pengar på avbeställningsskydd som sedan görs omöjliga att nyttja. Fiffel och båg företag som jag ALDRIG kommer använda igen, man känner sig bara lurad!!!
Svara med citat

Gammal 2012-03-22, 04:45

Tipsaren

Standard Betalning
Fram till dess att du ska bekräfta betalningen så ska du kontrollera att allt är rätt, och i annat fall så ska du inte godkänna utan göra om tills det blir rätt. När du sedan bekräftar så har du bara att betala.
Svara med citat

Gammal 2012-03-22, 08:20

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Standard
Citat:

Kan bara hålla med - Travelstart är usla och beräknande ohederliga där affärsidén är att tjäna pengar på avbeställningsskydd som sedan görs omöjliga att nyttja. Fiffel och båg företag som jag ALDRIG kommer använda igen, man känner sig bara lurad!!!
Vad är annorlunda med deras avbeställningsskydd?

Ett problem är att många märkligt nog köper detta utan att veta vad det innebär, vet Du?

I övrigt.
Betalar man med kort har man ofta ett avbeställningsskydd redan där och då lägger man ju inte pengar på att köpa samma sak igen.

Som sagts tidigare ska man läsa igenom villkor och veta vad det är man köper, innan man gör det, läsa igenom flera gånger så man är helt säker på att alla uppgifter i bokningen stämmer. Kanske en skärmdump så man kan se i efterhand hur det såg ut, kanske inget bevisvärde i sig men man kan ju se om man själv gjorde något fel....

Gammal 2012-03-31, 16:38

Gäst

Standard ombokningvid ändrad flyg dag
Hej vi ska åka 4 dagar till Israel men fick ändrad till att nu resan bara är tre dagar kan man boka om den hittar inget tydligt svar i vilkoren?
Svara med citat

Gammal 2012-04-01, 11:38

Gäst

Standard Fel datum
Jag bokade med samma bolag igår, och fast jag är helt säker på att jag valde ett datum fick jag en resa exakt 2 veckor senare på bokningsbekräftelsen - mycket konstigt!! Jag har mailat dem men inte fått något svar än. Jag hoppas verkligen att detta går att ändra, är ju inte något billig resa och eftersom jag är säker på att jag kommer att åka det datumet (resan är bara några få dagar bort) valde jag bort avbeställningsskyddet. Är det något som har haft samma problem med denna resesajt?
Svara med citat

Gammal 2012-04-18, 07:46

Gäst

Standard vegetariskt
bokade biljett via travelstart förra året till anchorage och la till servicepaket för 149kr och meddelade att jag ville ha vegetarisk mat.
på flygplanet var inte detta registrerat och de hade ingen mat till mig
9timmars flyg
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8