ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-11-11, 21:43

ClubCueCas

Medlem
ClubCueCas är inte uppkopplad
ClubCueCass avatar

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 5

Exclamation Tråkigt i flygplanet... Gör såhär!!
Har ni tråkigt i planet?!
Vad gör man under en skit trist flygning där både armar å ben är fastklämda
mellan sätena?!

Man kan __________ ??
#1 Ta med sig kortleken... som typ e roligt dom första 5 min, då man spelar med tjejen som tror att 2 par slår kåk.

#2 Supa sig full, så att planet blir tvunget att mellan landa nånstans i Irak.. där man blir avslängd för att ha missförstått att flygplansytterdörren varit toan!

#3 Röka på innan?! Så att resan går mycket fortare... man somnar ostört å håller sig lugn!

#4 Poppa musik ur Mp3:an, Ipod, bärbar/DVD-spelare mm. Så har man nått att göra ett tag... (men faen inte i 13 timmar)

#5 Sömnpiller

#6 lösa korsord, läsa kalle tidningar alt. Moore/Slitz/FHM lr liknande.

#7 Leta reda på nån flygvärdina.... som förverkligar ens drömmar om 10,000 meters strecket! (Alt. flickvän om hon är med)

#8 Bara vara! Sitta där å irritera sig på att det gör ont i arslet... tills man bestämmer sig för att gå på en tur i planet, antingen framåt eller bakåt.
Till slut hamnar man där alla andra står, i den oändliga toakön.

#9 .....

#10 .... osv ????

Några bra tips att göra på flyplanet? //CCcas
Svara med citat

Gammal 2007-11-12, 15:39

Lucky_star

Globetrotter
Lucky_star är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Rykte: 0

Standard
Att lösa korsord då kan man få timmar gå. Dvd får man väl inte ha på planet ibland har man ej fått ha egna cd spelare!
Senast redigerad av Lucky_star den 2008-01-08 klockan 20:33.
Svara med citat

Gammal 2007-11-12, 18:24

ClubCueCas

Medlem
ClubCueCas är inte uppkopplad
ClubCueCass avatar

Lightbulb
Tack ska du ha men vet du va.... .......

Det beror ju helt på om du funderar på att släpa med dig din privata HI/Fi-
utrustning. Å kasta upp din egna projektorduk å ha med dig en påse högtalare!
Då e det klart att nån annan på planet kan reta upp sig.

Telefoner har jag för mig att dom säger vid start att man ska stänga av.
Men har du ett pocket-tv-spel eller mini-tv eller IPOD/Mp4 filer så kommer kabin personalen knappast stoppa dig.

Men tack för att du påpekade mvh Rikku_Oak* a.k.a retarded monkey
Svara med citat

Gammal 2007-11-12, 18:35

Lucky_star

Globetrotter

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av ClubCueCas Visa inlägg

Tack ska du ha men vet du va.... .......

Det beror ju helt på om du funderar på att släpa med dig din privata HI/Fi-
utrustning. Å kasta upp din egna projektorduk å ha med dig en påse högtalare!
Då e det klart att nån annan på planet kan reta upp sig.

Telefoner har jag för mig att dom säger vid start att man ska stänga av.
Men har du ett pocket-tv-spel eller mini-tv eller IPOD/Mp4 filer så kommer kabin personalen knappast stoppa dig.

Men tack för att du påpekade mvh Rikku_Oak* a.k.a retarded monkey

Bärbar data då? Eller bärbar dvd?
Svara med citat

Gammal 2007-11-12, 18:39

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Sudoku kan man fördriva mycket tid med.

Synd att SAS var tvungna att stänga ner sitt trådlösa internet ombord på atlantflygningarna, för internet är annars det som får tiden att flyta snabbast.

Ryanair ska börja med mobilsändare ombord på sina plan i mars, då kommer man kunna skicka och ta emot SMS
Svara med citat

Gammal 2007-11-12, 18:58

Lucky_star

Globetrotter

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg

Sudoku kan man fördriva mycket tid med.

Synd att SAS var tvungna att stänga ner sitt trådlösa internet ombord på atlantflygningarna, för internet är annars det som får tiden att flyta snabbast.

Ryanair ska börja med mobilsändare ombord på sina plan i mars, då kommer man kunna skicka och ta emot SMS
Kan de inte ha in en personlig tv skärm i alla charter bolag och reguljär långdistans flyg med tv spel. Om 10-15 år har vi nog även flipper spel, airhockey, biljard, arcad längst fram i planet de har tagit bort de breda läder säterna och sattit in detta istället.
Svara med citat

Gammal 2007-11-12, 19:01

Lucky_star

Globetrotter

Standard
Själv blir jag rastlös efter 1 timme på en strand! Man kan ej åka på utfärd varje dag. Men har iallafall köpt en dvd spelare man ska ha på stranden och ca 20 tidningar.
Svara med citat

Gammal 2007-11-12, 19:25

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Rykte: 10

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky_star Visa inlägg

Kan de inte ha in en personlig tv skärm i alla charter bolag och reguljär långdistans flyg med tv spel. Om 10-15 år har vi nog även flipper spel, airhockey, biljard, arcad längst fram i planet de har tagit bort de breda läder säterna och sattit in detta istället.
Av dina inlägg att döma så är det besatt av dessa skärmar men flygbolagen måste gå runt ekonomiskt också

Varje skärm väger X kilo, lägg till en eventuell handenhet och datorn/datorerna till det hela. Lägg sedan på sladdragningen och multiplicera med säg 350 stolar som inte är helt ovanligt på ett långdistansplan. Totalvikten kan bli flera ton. Detta göra att planet kan ta mindre bränsle (för att planets totalvikt inte får överskridas) vilket i sin tur gör att planet får kortare räckvidd och får göra en extra landning för att tanka och byta personal. Helt plötsligt blev flygningen 200.000 kr dyrare för flygbolaget vilket i sin tur gör att alla ombord får betala 700 kr extra för resan. Jag tror inte de flesta skulle vara motiverade att betala 700 kr extra för en egen TV-skärm. Och då har man inte ens räknat med kostnaden för att installera detta.

Själva grundtanken med charter är att det ska vara billigt så egna skärmar ombord på charterflygningar kommer nog förbli ovanligt ett bra tag till.

Vill man flyga billigt väljer man charter eller lågprisflyg, men får räkna med lägre standard. Ställer man krav på sitt resande får man välja reguljära (dyrare) bolag.
Svara med citat

Gammal 2007-11-13, 10:53

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 8

Standard
Usch, jag skulle få sammanbrott utan ett entertainment-system på flygplanet. Visst, jag är rustad med laptop, gameboy, mp3, bok och dylika saker varje gång jag flyger långt vilket är förhållandevis ofta, men det är ändå skönt att kolla in en film eller en TV-serie.

Speciellt som jag inte kan sova på flygplan.
Svara med citat

Gammal 2007-11-14, 15:14

Göran

Medlem
Göran är inte uppkopplad

Standard
Det verkar som om de flesta glömt något av det bästa att ha med på resan som kan vara till glädje på flyg, stranden m.m. En vanlig bok.
Svara med citat

Gammal 2007-11-18, 22:39

BIG

Globetrotter
BIG är inte uppkopplad

Rykte: 6

Standard
Resråd!
Om du sitter bredvid någon på ett plan eller ett tåg som irriterar dig gör följande:

1. Tyst och lugnt tar du fram din datorväska och placerar den framför dig.

2. Ta fram din bärbara dator.

3. Sätt på datorn.

4. Förvissa dig om att personen som irriterar dig klart och tydligt kan se datorskärmen.

5. Slut ögonen och titta upp mot himlen, tyst mumlande något ohörbart.

6. Öppna ögonen, le ett segervisst, vansinnigt leende och klicka här: www.thecleverest.com/countdown.swf

Gammal 2008-01-26, 18:55

Eileen

Medlem
Eileen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Standard
Lydbøker enten på kasset eller dvd er greit å ta med seg. På biblioteket har de mange eksemplarer i alle katogorier som de låner bort gratis... Det bruker vi og ta med oss

Eileen
Svara med citat

Gammal 2008-03-11, 20:53

darlingen

Nykomling
darlingen är inte uppkopplad

Standard
Jag kan inte heller sova ombord på plan. På sin höjd slumra en stund. (Gissa hur bra jag mådde efter 27 timmars resande till Australien!? )

Finns inget entertainmentsysten så ser jag alltid till att ha min mp3-spelare runt halsen. Lyssnar mycket på musik. Läser böcker, löser korsord... men framför allt passar jag på att slappna av! Bara gillar läget liksom, inser att jag sitter där jag sitter och knappast kan göra något annat än att just sitta. Det brukar vara rätt skönt. Det får mig t.o.m. att ser fram emot flygresorna.
Svara med citat
Svara

« Psp | Air Finland »

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8