ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-08-20, 17:09

Nea

Standard Malev och aerflot
Hej kollade resor och fick då billigast flyg med Aerflot till Bangkock, har inte hört så värst bra kritik om dom, är någon annan av annan åsikt??

Och Malev har nån flugit med dom till Bangkock??

Tacksam för svar
MVH Nea
Svara med citat

Gammal 2007-11-08, 22:07

Johnny

Standard Aeroflot
Jag flög till Thailand med Aeroflot i januari i år. Det var nog första och sista gången jag gjorde det. Tio timmars väntande på Moskvas flygplats. En flygplats som är byggd 1980 och det syns verkligen. Det fanns ingan stolar eller bänkar att sitta på utan man fick sitta på golvet och vänta i tio timmar, väldigt drygt. Flygplanet var nog inköpt samtidigt som flygplatsen byggdes. Sätena var väldigt obekväma med sneda ryggstöd. Det fanns inte en enda tv-skärm på hela flyget och dålig luftkonditionering. Sen fick man ju stå ut med en massa fulla ryssar som drack vodka hela resan. Maten var den sämsta flygplansmaten jag varit med om.
Men vi kom fram och tillbaka i alla fall, så om du inte har så stora krav kan du ju alltid prova själv.
Lycka till!
Svara med citat

Gammal 2008-07-23, 09:01

Gäst

Standard
Har flygit till budapest med Malev ett flertal gånger och jag är supernöjd!

Har alltid varit i tid. ny plan, och trevlig personal. maten är ok men vad förväntar man sig av en flygning på 105 minuter?

Kan rekomendera Malev starkt
Svara med citat

Gammal 2008-07-31, 11:17

Gäst

Standard Malev-ett bra bolag
Jag flög med Malev mellan Arlanda och Budapest i vintras.
Likaså merparten utav One-world bolagen så ingår alltid något lätt att äta ombord. I vårat fall en enklare baugette med något att dricka. Tillsammans med kaffe och the.

Planet jag åkte med var en 737-500 och 737-800...mao, ett nyare plan. Förutom på långdistans där Malev opererar med 767-200/300 flyger de bara med nyare 737r. Också fördelen med Malev är att de flyger från terminal 2. Visserligen en liten terminal med ett magert utbud utav butiker, men man slipper iallafall köerna som råder på 5:an.

För mig är Malev ett självklart val nästa gång jag väljer att flyga till Budapest.

Trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2009-12-31, 18:45

Gäst

Exclamation
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag flög med Malev mellan Arlanda och Budapest i vintras.
Likaså merparten utav One-world bolagen så ingår alltid något lätt att äta ombord. I vårat fall en enklare baugette med något att dricka. Tillsammans med kaffe och the.

Planet jag åkte med var en 737-500 och 737-800...mao, ett nyare plan. Förutom på långdistans där Malev opererar med 767-200/300 flyger de bara med nyare 737r. Också fördelen med Malev är att de flyger från terminal 2. Visserligen en liten terminal med ett magert utbud utav butiker, men man slipper iallafall köerna som råder på 5:an.

För mig är Malev ett självklart val nästa gång jag väljer att flyga till Budapest.

Trevlig resa!

Jag måste tyvär svika dig men. Malev och alla andra Oneworld bolag har flyttat till terminal 5 och nu har terminal 2 blivit en terminal för lågpris flygbolag.
Svara med citat

Gammal 2009-12-31, 18:49

Hillefille

Medlem
Hillefille är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard
Har "alla" flyttat till T5 nu förtiden? När skedde detta?

Jag gillade som andra när de fanns på tvåan och man kunde smidigt ta sig dit och det var inte så mkt folk.. Kunde det vara men inte de tiderna jag varit där..

Är det "bara" lågprisbolag som kör från tvåan nu förtiden eller? Inte ens BA eller Tap?
Svara med citat

Gammal 2010-01-02, 19:36

Gäst

Unhappy Ledsen
Citat:
Ursprungligen postat av Hillefille Visa inlägg

Har "alla" flyttat till T5 nu förtiden? När skedde detta?

Jag gillade som andra när de fanns på tvåan och man kunde smidigt ta sig dit och det var inte så mkt folk.. Kunde det vara men inte de tiderna jag varit där..

Är det "bara" lågprisbolag som kör från tvåan nu förtiden eller? Inte ens BA eller Tap?

Alla som ska resa med BA,Iberia,Malev,Finnair och TAP på närmsta tiden. Måste åka till T5
så att ni inte blir tvungna och kuta hela vägen från T2
Svara med citat

Gammal 2010-01-03, 23:05

Gäst

Exclamation Bara Europa
Citat:
Ursprungligen postat av Nea Visa inlägg

Hej kollade resor och fick då billigast flyg med Aerflot till Bangkock, har inte hört så värst bra kritik om dom, är någon annan av annan åsikt??

Och Malev har nån flugit med dom till Bangkock??

Tacksam för svar
MVH Nea

Tyvär så flyger Malev nästan bara inom Europa. Men de flyger till Tel Aviv, Beirut, Amman och Damascus. Så du kanske får nöja dig med Aeroflot eller avboka resan (Om du inte har sagt ja till Avbetalningsskydd) och gå in på allaflygbiljetter.se och där kan du hitta den billigaste flygbiljeten från var enda resebyrå.
Svara med citat

Gammal 2010-01-11, 02:13

Gäst/fLUGIT_och_bedomt

Standard Oneworld pa terminal 5
Hej,
Flog alledes nyss med Finnair till Helsingfors och sedan vidare till Bangkok. Jag tycker att de har lyckats bra med Terminal 5..fordelen med den terminalen ar att det finns storre utbud pa restauranger och affarer. Reser man dessutom i Business class...som jag gjorde denna gang finns det aven en ny lunge och en fast track...fast tracken fanns ej pa 2an. Dock maste jag saga att incheckningen kunde fungera battre. Det finns 1 disk avsedd for Businessclass pax..men den disken delas aven med passagerare som vill anvanda bagadedropp...tycker allt att det borde finnas 1 disk for Business class paxen...trots allt har man ju betalat mer for biljetten
Svara med citat

Gammal 2010-01-21, 09:31

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 1

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Visa inlägg

Flygplanet var nog inköpt samtidigt som flygplatsen byggdes. Sätena var väldigt obekväma med sneda ryggstöd. Det fanns inte en enda tv-skärm på hela flyget och dålig luftkonditionering.
Var det en IL96:a så är jag avis på dig :P
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8