ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack (1) Ämnesverktyg

Gammal 2011-08-10, 07:26

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Alltså behövs visum om man skall åka in till staden...
Korrekt =}
Svara med citat

Gammal 2011-08-15, 19:31

Gäst

Smile Air China
Citat:

Ursäkta men vad har du med att göra om jag vill spara in pengar på att åka via Peking??? Anledningarna kan vara många men du har väl inte med det att göra???
Dessutom spar jag in 6000 kr per person på att åka via Peking istället för Thai. Vi åker två ggr per år och varför inte spara in en biljett då??
Sköt du ditt och skit i andra!

Någon som hade lust att svara på mina frågor istället?
Åker själv samma rutt jag betalade 10800 för mig och min fru
Svara med citat

Gammal 2011-08-21, 23:38

Gäst

Standard Video i Stolarna
Hej!

Någon som kan bekräfta eller dementera om det nu finns videoskärmar i air chinas plan från Arlanda?
Svara med citat

Gammal 2011-08-22, 11:51

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Citat:

Hej!

Någon som kan bekräfta eller dementera om det nu finns videoskärmar i air chinas plan från Arlanda?
Beror på vilket plan de flyger sträckan med, har inte koll på vad de använder nu, men även om det är en viss modell så kan det bli en annan vissa tillfällen p.g.a. reparationer mm. Vet du vilket flygplanstyp det är så kan du kolla på seatguru.com och se om de har den typen av utrustning ombord.
Svara med citat

Gammal 2011-08-30, 16:56

Gäst

Standard
jag vet inte om du redan har bokat biljetten... Smartast vore ha köpt biljetten Stockholm - HongKong tor. med mellanlanding i Peking (ha stannat där några dagar, det är samma pris) (5.400 kr) - och därifrån tagit separat biljett med Air Asia till Hongkonk -Bangkok - HongKong(1.600 kr) ...mycket billigare
Svara med citat

Gammal 2011-11-15, 10:19

Alan

Standard Inget visum för mellanlandning
Nej, om du mellanlandar behöver du inget visum under förutsättning att du inte lämnar flygplatsen och att väntetiden innan nästa flyg är max 24 timmar. Om du vill lämna flygplatsen för ett besök i staden under tiden du väntar på ditt flyg, så måste du alltså ha visum.

Om du mellanlandar i Peking och vill besöka staden, räkna med att det tar allra minst en timme att ta dig in till centrum, ibland mer om det är under rusningstrafik. Snabbaste sättet brukar vara med tåget, Airport Express, som går till utkanten av centrum. Därifrån är det tunnelbana med ett byte för att komma in till själva centrum.

Citat:
Ursprungligen postat av Vi med Visa inlägg

Vi skall också åka till Bangok via Peking, fixar visum 220 kr och åker in till Peking
och är där under dagen, man kan vara inne i Peking på 30 min. Så lite hinner man med.

Jag har undrat lite över flygplanen mellan Sverige o Peking, de verkar vara ganska gamla,
fick du också den känslan du som hade åkt med dem?

Hälsn Maria

QUOTE=Gyrra;56887]Jag åker till Bangkok i december med Air China International. Mellanlandar i Peking och får vänta 12 timmar på planet till Bangkok. Min fråga är om någon känner till detta flygbolag och om man kan lämna flygplatsen medan man väntar på nästa plan. Tacksam för svar.(Första resan utan charter!!)
[/quote]
Svara med citat

Gammal 2011-11-15, 10:23

Kurd Alan

Standard Inget visum för mellanlandning
Citat:

Jag och min sambo flyger med Air China via Peking den 23 dec. Mellanlandar 1 10 tim innan vi flyger vidare till Bkk.
Kan någon reda ut det här nu?
-Behövs Visum för en titt i Peking?
-Vad behöver du för pengar/valuta?
-Vad är värt att göra?

Tack på förhand!
Nej, om du mellanlandar behöver du inget visum under förutsättning att du inte lämnar flygplatsen och att väntetiden innan nästa flyg är max 24 timmar. Om du vill lämna flygplatsen för ett besök i staden under tiden du väntar på ditt flyg, så måste du alltså ha visum.

Om du mellanlandar i Peking och vill besöka staden, räkna med att det tar allra minst en timme att ta dig in till centrum, ibland mer om det är under rusningstrafik. Snabbaste sättet brukar vara med tåget, Airport Express, som går till utkanten av centrum. Därifrån är det tunnelbana med ett byte för att komma in till själva centrum.

MVH
Kurd Alan
Svara med citat

Gammal 2011-11-15, 10:30

Kurd Alan

Standard Du får inte lämna flygplatsen utan visum
Citat:
Ursprungligen postat av Gyrra Visa inlägg

Jag åker till Bangkok i december med Air China International. Mellanlandar i Peking och får vänta 12 timmar på planet till Bangkok. Min fråga är om någon känner till detta flygbolag och om man kan lämna flygplatsen medan man väntar på nästa plan. Tacksam för svar.(Första resan utan charter!!)
Nej, om du mellanlandar behöver du visum för att lämna flygplatsen och väntetiden ska inte överstiga 24 timmar innan nästa flyg. Om du vill lämna flygplatsen för ett besök i staden under tiden du väntar på ditt flyg, så måste du alltså ha visum.

Trevlig resa
Kurd Alan
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reseforum.se/forum/flygrelaterat/13532-air-china.html
Postat av For Type Datum
Charter, Charterresor, Paketresor och Sista Minuten This thread Refback 2007-11-02 23:21

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8