ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-07-01, 23:15

Gäst

Standard Täckning/stationer i Värmland? Expansionsplaner?
Hej,

Finns det "radarstationer" i Värmland? Hur är täckningen över området?

Kom på en annan fråga? Hur ser expansionsplanerna ut. Ser att Polen och Tyskland är representerat. Är andra länder/områden på gång?

/Jon
Svara med citat

Gammal 2009-07-01, 23:38

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Värmland är täckt till 100%

Jag rekommenderar att läser mer i gamla trådar om flygradarn om du söker mer information.
Svara med citat

Gammal 2009-07-03, 16:20

Gäst

Standard ESIB
Har den alldeles förträffliga ESIB tystnat? Den hade ju en suverän täckning av Värmland även på låg höjd.
Svara med citat

Gammal 2009-07-03, 21:43

Loke9

Nykomling
Loke9 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Rykte: 0

Standard ESIB?
Hej,

Jag är ju ny här och ber om ursäkt om jag varit lite snabb att fråga saker som redan är besvarat tidigare.

Här ställde jag en fråga om täckning över Värmland och fick veta att den är 100%. Inser att tekniken i sig inte är 100%.

Nu skriver någon att det funnits en station ESIB som tydligen inte är i bruk? Den ska ha haft bra täcknig över Värmland även på låg höjd. Idag följde jag en flygning från söder mot Karlstad som försvann på 3000-4000 fot över norra Vänern.

Berätta gärna mer om ESIB.

/Jon
Svara med citat

Gammal 2009-07-03, 21:55

CharlieLima

Moderator
CharlieLima är inte uppkopplad
CharlieLimas avatar

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 5

Skicka ett meddelande via MSN till CharlieLima Skicka ett meddelande via Skype™ till CharlieLima
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Loke9 Visa inlägg

Hej,

Jag är ju ny här och ber om ursäkt om jag varit lite snabb att fråga saker som redan är besvarat tidigare.

Här ställde jag en fråga om täckning över Värmland och fick veta att den är 100%. Inser att tekniken i sig inte är 100%.

Nu skriver någon att det funnits en station ESIB som tydligen inte är i bruk? Den ska ha haft bra täcknig över Värmland även på låg höjd. Idag följde jag en flygning från söder mot Karlstad som försvann på 3000-4000 fot över norra Vänern.

Berätta gärna mer om ESIB.

/Jon
Täckningen över Värmland är 100% på kryssningshöjd. Däremot varierar den ju på lägre höjder eftersom informationen på flygradar.nu baseras helt på SBS-1-mottagarna och deras position.

ESIB fanns placerad i Såtenäs om jag inte minns helt fel men vet dessvärre inte vad som gjort att den inte går nu.

Gammal 2009-07-03, 21:59

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
ESIB är en privat radar som drivs av astf7 här på forumet. Den är uppe lite till och från.
Svara med citat

Gammal 2009-07-03, 22:19

Loke9

Nykomling
Loke9 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Standard ESIB
Hej,

Kul med snabba och initierade svar.

Såtenäs alltså. Hade väl kanske klarat att följa flyget över Vänern även på låg höjd.

Finns det någon lista och/eller karta på stationerna? Hur vet man om de är igång?

/Jon
Svara med citat

Gammal 2009-07-03, 23:14

CharlieLima

Moderator
CharlieLima är inte uppkopplad
CharlieLimas avatar

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 5

Skicka ett meddelande via MSN till CharlieLima Skicka ett meddelande via Skype™ till CharlieLima
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Loke9 Visa inlägg

Hej,

Kul med snabba och initierade svar.

Såtenäs alltså. Hade väl kanske klarat att följa flyget över Vänern även på låg höjd.

Finns det någon lista och/eller karta på stationerna? Hur vet man om de är igång?

/Jon
Någon direkt lista finns inte vad jag vet. Det närmaste du kan komma är nog "Data"-fliken på flygradar.nu, annars pratas det ju ofta här på forumet om någon radar är nere så lite uppmärksamhet här så får man koll.

Gammal 2009-07-04, 22:24

litreb

Nykomling
litreb är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Standard
radar.piopawlu.net

Vet inte om denna lista är komplett med alla radards som är ansluten till flygradar.nu, men innehåller många av de radars man brukar se som aktiva på flygradars.nu På listan ser man tidpunkten för senaste uppdatering.

/Bertil
Senast redigerad av litreb den 2009-07-04 klockan 22:28.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8