ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-06-23, 21:27

Gäst

Standard AirNavs flight tracker (Europaversionen)
Har ngn provat AirNavs flight tracker? Är flygradar.nu i ert tycke bättre? Själv har jag Airnav men kartorna är ej speciellt detaljerade o det går väl inte heller att zooma in flygplatserna så noga. Men kanske jag bara inte lärt mig allt ännu.

Konstigt också att det finns TVÅ sajter som visar flygplan i realtid över Norden: flygradar och radar.piopawlu.net, men INGEN som visar t ex Sydeuropa. Eller finns det ngn internetsida för Sydeuropa?
Svara med citat

Gammal 2009-06-23, 22:18

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Jag personligen tycker att AirNav suger riktigt ordentligt. Mjukvaran är HEMSK att använda, den går inte konfigurera, användarvänligheten är i botten och den är krånglig, ja i stort sett allt negativt man kan säga. AirNavs ENDA ENDA fördel är att den delar data med andra användare så man kan se trafik över hela jorden, men även det har en liten nackdel eftersom nätverksdatat är 5 min fördröjt.

Om du frågar mig så tycker jag att SBS-1 är överlägsen och det till stor del beroende på mjukvaran.

Flygradar.nu och piopawlu delar databas och radars, så det är inte alls konstigt att täckningen är densamma. Jag skulle gissa att flygintresset är mindre söderut (vilket även syns i avsaknaden av radars i airnav) och därför finns det inga sidor som täcker dessa områden.

För övrigt har det nyligen kommit upp en sida som publicerar radarbilder över Frankrike, just från AirNav. Adressen är http://www.radarvirtuel.com/
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8