|
flygradar.nu ur funktion eller???
|

2009-06-23, 17:20
|
Reg.datum: jun 2009
Rykte: 0
|
flygradar.nu ur funktion eller???
Tjoohej Alla Flygtokar
Jag kommer inte in på sidan längre!!
Är det fler än jag som har det problemet eller??
Ligger sidan ner?
Det funkade "klockren" i förmiddags.
Mvh
MattWest
|
|
|

2009-06-23, 17:25
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Flygradar.nu kommer vara nere under 24-48 timmar p.g.a. serverhallen (PRQ) där servern hostades bröt ett ingånget avtal utan förvarning och klippte sladden. Vi jobbar nu på att få igång servern i en ny hall så snart som möjligt men det kommer ta en del tid. Så det enda som funkar nu är att vänta och skaffa sig andra vanor under tiden.
Tips: ta en promenad eller käka en våffla, det ska jag göra
|
|
|

2009-06-23, 17:51
|
|
Promenad var det ja!!
Tackar för det svaret!!
...tråkigt att höra. Hoppas det löser sig utan större problem.
Jag skall nog ta en liten pomenix då... behöver IAF handla lite
så jag får nått att äta imorgon. Men inte våfflor  det är för varmt för det, möjligen lite filmjölk.. hehehe
Ha en bra dag/kväll!
Ser fram emot när det funkar igen.
Mvh
MattWest
|
|
|

2009-06-23, 20:04
|
Reg.datum: jun 2008
Rykte: 4
|
De står väl lite ovanför alla lagar och förordningar där, vill jag minnas. Det är pojkarna bakom Piratebays bolag...
|
|
|

2009-06-23, 20:11
|
|
Det stämmer att PRQ en gång i tiden startades och drevs av killarna bakom TPB. Dom fick dock göra sig av med företaget inför rättegången. På den tiden var supporten utmärkt och priset för trafik lågt, idag är det tvärtom priserna höga och supporten obefintlig, t.ex. har man lovat ett supportnummer sedan 7 månader "inom 2 veckor" utan infria löftet. Man borde byta namn till BLUFF & BÅG tycker jag.
Nu är servern i alla fall på väg till en ny serverhall. Förhoppningsvis är den uppe imorgon onsdag eftermiddag.
|
|
|

2009-06-24, 17:02
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Micke
Flygradar.nu kommer vara nere under 24-48 timmar p.g.a. serverhallen (PRQ) där servern hostades bröt ett ingånget avtal utan förvarning och klippte sladden. Vi jobbar nu på att få igång servern i en ny hall så snart som möjligt men det kommer ta en del tid. Så det enda som funkar nu är att vänta och skaffa sig andra vanor under tiden.
Tips: ta en promenad eller käka en våffla, det ska jag göra 
|
HEJ MICKE!JAG SER PÅ ATT KARTAN E OK MEN NORRLAND,SVEALAND,STOCKHOLM.GÖTEBORG,SKÅNE OCH ÖSTERSJÖN ÄR INTE KLART.JAG SER ATT DATUMET OCH ÅRET E INTE KLART.DET STOD 1970 OCH MÅNAD JANUARI OCH FÖRSTA JANUARI.
SKA NI INSTÄLLA DETTA ELLER?
MVH CARRE74 CARINA JERNBERG.
|
|
|

2009-06-24, 17:34
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av CARRE74
HEJ MICKE!JAG SER PÅ ATT KARTAN E OK MEN NORRLAND,SVEALAND,STOCKHOLM.GÖTEBORG,SKÅNE OCH ÖSTERSJÖN ÄR INTE KLART.JAG SER ATT DATUMET OCH ÅRET E INTE KLART.DET STOD 1970 OCH MÅNAD JANUARI OCH FÖRSTA JANUARI.
SKA NI INSTÄLLA DETTA ELLER?
|
Varför skrika? Eftersom servern är nyligen flyttad tror jag att de ansvariga är medvetna om vad som behöver göras, låt oss ge dem den tid de behöver och fixa det istället för att de ska besvara frågor här i forumet vad som är fel.
|
|
|

2009-06-24, 19:48
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Varför skrika? Eftersom servern är nyligen flyttad tror jag att de ansvariga är medvetna om vad som behöver göras, låt oss ge dem den tid de behöver och fixa det istället för att de ska besvara frågor här i forumet vad som är fel.
|
JAG SKRIKER INTE.JAG SKRIVER SÅ MED STORA BOKSTÄVER.JAG E ALLTID VAN MED DET.SÅ DU VET.
JA MEN DET BORDE DOM VETA OCH DET TAR TID MEN ÄNDÅ TYCKER JAG DET ATT DE BORDE FIXA DET OCH INTE BARA DRÖJA.TÄNK PÅ ATT DET FINNS JU FLERA SOM E INTRESSERADE AV ATT KOLLA PÅ FLYGRADAR.
MEN JAG RESPEKTERAR DEM MEN DE BORDE SNABBA PÅ SIG LITE.
JAG INSTÄMMER MED DIG ATT DE BORDE FIXA DET ÄN ATT SVARA PÅ I FORUMET ÄN ATT FIXA DET.
SÅ NU VET DU DET.
|
|
|

2009-06-24, 20:01
|
|
Citat:
JAG SKRIKER INTE.JAG SKRIVER SÅ MED STORA BOKSTÄVER.JAG E ALLTID VAN MED DET.SÅ DU VET.
JA MEN DET BORDE DOM VETA OCH DET TAR TID MEN ÄNDÅ TYCKER JAG DET ATT DE BORDE FIXA DET OCH INTE BARA DRÖJA.TÄNK PÅ ATT DET FINNS JU FLERA SOM E INTRESSERADE AV ATT KOLLA PÅ FLYGRADAR.
JAG INSTÄMMER MED DIG ATT DE BORDE FIXA DET ÄN ATT SVARA PÅ I FORUMET ÄN ATT FIXA DET.
SÅ NU VET DU DET.
|
Olov har jobbat nästan dygnet runt med att fixa till servern och jag har avbrutit min utlandssemester för att hjälpa till. Om du är av behov av en driftsäkrare lösning kan jag rekommendera dig att köpa en egen radar.
|
|
|

2009-06-24, 20:52
|
|
|
Citat:
. Om du är av behov av en driftsäkrare lösning kan jag rekommendera dig att köpa en egen radar.
|
Hehehe....
|
|
|

2009-06-24, 21:08
|
|
|
SKRIKING!!!
Er enig i at det er forferdelig at lesa SKRIKE innlegg.
I Norge mener de fleste at det er mangel på folkeskikk overfor andre, å skrive på denne måten.
Uansett.
Litt tålmodighet, så kommer nok siden tilbake...
|
|
|

2009-06-24, 23:08
|
|
|
Citat:
SÅ NU VET DU DET.
|
Din attityd blir man bara trött på...
|
|
|

2009-06-24, 23:28
|
|
|
Citat:
SÅ NU VET DU DET.
|
Jo, Carina, du skriker!!!
|
|
|

2009-06-24, 23:29
|
Reg.datum: aug 2008
|
Så så inte bråka nu :)
Hej alla radarfans
Inte bråka på varandra nu , snart är radarn uppe igen och lugnet lagt sig . Man ser ju hur beroende man är av detta när man inte har tillgång till det längre. Mickes råd att skaffa egen radar är inte så dumt , jag stillar min abstinens med att kolla min egen ESNZ i Östersund. Inte så hemskt många kärror samtidigt men stundtals upp mot 15 med ADS-B, plus en hel drös med mode-s utan possitionsvisning. Jäkligt bra jobbat av flygradar.nu gänget med Micke i spetsen.
Lennart
ESNZ
|
|
|

2009-06-25, 00:55
|
|
Anledningen till att google maps kartan dröjer är att vi i samband med den oplanerade flytten bestämde oss för att uppgradera och installera om hela servern. Vi har nu en server som har bättre specifikationer och bättre prestanda som gör att flygradarn kan klara större belastning (vi låg nära eller över taket innan). För att få igång google maps kartan måste nu flera personer genomföra ett antal installationer innan den relativt enkla men ändå komplexa tekniken fungerar.
3 radars är igång nu (norrland, svealand och stockholm) och jag hoppas ha göteborg och skåne igång innan jag går och lägger mig. Södra östersjön försökte jag få liv i tidigare idag men det är ytterligare en kabel som måste bytas efter åsknedslaget så det dröjer någon dag innan den är igång.
|
|
|

2009-06-25, 00:59
|
|
Citat:
Olov har jobbat nästan dygnet runt med att fixa till servern och jag har avbrutit min utlandssemester för att hjälpa till. Om du är av behov av en driftsäkrare lösning kan jag rekommendera dig att köpa en egen radar.
|
Får nästan dåligt samvete då ni gör allt dethär för oss. Tycker ingen ska gnälla utan vänta tålmodigt iställe.....visst? =)
|
|
|

2009-06-25, 05:26
|
|
|
Hälsningar från Finland
Hej!
Vi är många som följer med sajten här i södra Finland med. Tack för en intressant sajt och tack för att ni orkar hålla den igång.
|
|
|

2009-06-25, 11:04
|
|
Tjoho Google kartan uppdateras igen
Härligt nu ser jag att Google kartan uppdateras. // Lennart ESNZ
|
|
|

2009-06-25, 11:33
|
|
Du är snabb Lennart, du skrev inlägget samma minut som det började fungera
Om google kartan inte fungerar för någon, rekommenderar jag tömma cachen i webbrowsern, t.ex. genom att trycka CTRL + R som gör en fullständig omladdning av sidan.
Det mesta ska fungera nu, förutom att åäö blir fel på flygradar.nu, men vi jobbar på att fixa det. Små korta avbrott kan fortfarande förekomma när diverse småsaker fixas till.
Även data.flight24.com ska fixas till inom kort.
|
|
|

2009-06-25, 11:39
|
|
Citat:
Du är snabb Lennart, du skrev inlägget samma minut som det började fungera
Om google kartan inte fungerar för någon, rekommenderar jag tömma cachen i webbrowsern, t.ex. genom att trycka CTRL + R som gör en fullständig omladdning av sidan.
Det mesta ska fungera nu, förutom att åäö blir fel på flygradar.nu, men vi jobbar på att fixa det. Små korta avbrott kan fortfarande förekomma när diverse småsaker fixas till.
Även data.flight24.com ska fixas till inom kort.
|
Ja du vet vi har björnkoll på er ..../Lennart
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|