ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-06-25, 12:37

mangemoa

Nykomling
mangemoa är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Standard kanonbra jobbat
härligt att allt fungerar igen,man har ju riktiga begär för den här sidan
Svara med citat

Gammal 2009-06-25, 12:47

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Som jag skrev i en annan tråd så är det gammal databas fortfarande, vilket gör att vissa flygplan och rutter saknas. En nyare version av databasen (från 23:e juni) kommer läsas in under eftermiddagen.
Svara med citat

Gammal 2009-06-25, 12:50

Gäst

Lightbulb bra tränning
Citat:
Ursprungligen postat av CARRE74 Visa inlägg

HEJ MICKE!JAG SER PÅ ATT KARTAN E OK MEN NORRLAND,SVEALAND,STOCKHOLM.GÖTEBORG,SKÅNE OCH ÖSTERSJÖN ÄR INTE KLART.JAG SER ATT DATUMET OCH ÅRET E INTE KLART.DET STOD 1970 OCH MÅNAD JANUARI OCH FÖRSTA JANUARI.
SKA NI INSTÄLLA DETTA ELLER?
MVH CARRE74 CARINA JERNBERG.
CARRE74 du kan ju faktiskt börja träna med att inte ha på capslock och trycka shift när du inte behöver det. Tänk dig att du skriver på ett papper och ingen kommer gilla det om du bara har stora bokstäver. Så du kan träna på skriva riktiga meningar på datorn.
Jag kom på detta för det är litte jobbigt att DU SKRIKER
Svara med citat

Gammal 2009-06-25, 13:37

Gäst

Standard Point taken
Come on, give poor Carina a break. It is not the end of the world if she uses capital letters. Worse things happen.

Thanks to Flygradar team for a good job. Pity you had to work a lot of "overtime" for all of us.
Svara med citat

Gammal 2009-06-25, 16:51

CARRE74

Nykomling
CARRE74 är inte uppkopplad

Skicka ett meddelande via MSN till CARRE74
Smile
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

CARRE74 du kan ju faktiskt börja träna med att inte ha på capslock och trycka shift när du inte behöver det. Tänk dig att du skriver på ett papper och ingen kommer gilla det om du bara har stora bokstäver. Så du kan träna på skriva riktiga meningar på datorn.
Jag kom på detta för det är litte jobbigt att DU SKRIKER
Hej igen!Jaha okey men ni måste förstå att jag skriker inte som ni tror.
Jag tycker inte om att höra negativa saker om mig.Jag tycker ni borde tänka lite för.Alla har rätt att säga sin åsikt och inte anklaga varandra och det e onödigt.Låt alla skriva vad man vill.Caps lock eller inte.Sluta att göra så mot mig är ni snälla.Jag vill inte ha otrevliga vänner utan trevligt med vänner här.
Själv är jag mkt intresserad av resor och flyg och sådant.Jag kan förstå Micke och hans team att de sliter för att vi ska kunna titta på sidan så klart.
Jag tycker att ni kan väl förstå hur man skriver.Alla är olika på sitt sätt att skriva.Låt oss att skriva hur man vill.Caps lock är man ju van med.Du o ni andra ska inte bestämma hur jag ska skriva.Låt andra skriva hur dom vill.
Var vänlig och sluta anklaga att jag skriker med Caps lock.Ni vet ju ingenting om vad caps lock används för.Man får välja Caps lock eller vanliga skriftiga meningar.Vad gör ni annars här på forumet då?Jag e här för att bara fråga vad som hänt med radar och sånt.Annars tycker jag att du borde tänka för vad du skriver till andra som man inte känner ens.Var lite försiktig på vad du säger.Låt alla va trevliga mot varandra.Snälla ni.Annars är ju lika bra att man går ur reseforumet.Inte kul.Låt alla ha sina egna åsikter i fred oxå.
Mvh Carre74 Carina Jernberg.=)
Svara med citat

Gammal 2009-06-25, 16:57

finnen

Nykomling
finnen är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Standard
Hej SpÖkis Östersund!
Micki Är Bra!
FÖrsÖk Att Tala Med ö-aero Sammamarbete Med Flygradar.nu

Mvh
Bell-47 1967
Svara med citat

Gammal 2009-06-25, 17:11

CARRE74

Nykomling

Smile
Citat:
Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg

Olov har jobbat nästan dygnet runt med att fixa till servern och jag har avbrutit min utlandssemester för att hjälpa till. Om du är av behov av en driftsäkrare lösning kan jag rekommendera dig att köpa en egen radar.
Hej Micke!Jo en sak.Ni måste ha ett åskskydd mot radarn annars kan det slå ner allt.Din dator kanske inte har slags åskskydd det vill säga brandsäkerhet och du måste nog fixa ett skydd mot radarn t.ex mot åska.Åska är ju livsfarligt och kan slå ner som e inte skyddat.Det kostar ju oxå och tänka på datorerna och sladdarna som ska skyddas mot åska.Blixten kan slå på vilken som helst.Köp ett säkerhetsskydd mot grejerna.Det var ett tips till dig.
Mvh CARRE74 Carina Jernberg.
Svara med citat

Gammal 2009-06-25, 21:39

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Åskskydd är faktiskt inte så givet eftersom åskskydd även har en tendens att dra till sig blixtar.
I detta fall slog blixten ner 40 meter bort från radarn, just i en åskledare, men det är så otroligt kraftig energi vi pratar om så även elektronik som inte träffas direkt kan slås ut i närområdet, och det var precis det som hände i detta fall.
Svara med citat

Gammal 2009-06-26, 00:36

CARRE74

Nykomling

Thumbs up
Citat:
Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg

Åskskydd är faktiskt inte så givet eftersom åskskydd även har en tendens att dra till sig blixtar.
I detta fall slog blixten ner 40 meter bort från radarn, just i en åskledare, men det är så otroligt kraftig energi vi pratar om så även elektronik som inte träffas direkt kan slås ut i närområdet, och det var precis det som hände i detta fall.
Hej Micke!Visst stämmer det ju som du säger.Blixten slog ju ner i åskledaren så jag kan förstå det att det kan hända i detta fall.=)
Annars funkar ju flygradar perfekt nu.=)
Vi höres igen.Mvh CARRE74 Carina Jernberg.=)
Svara med citat

Gammal 2009-06-27, 23:49

Kjelleman

Medlem
Kjelleman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 3

Standard Trubbel!!
Tråkigt att höra att det varit bekymmer i driften. Har inte kunnat se sidan då jag varit i Paris sen i Måndags. Har inte haft tillgång till internet under tiden så jag har ju lite abstinens he he. Ska berätta lite om mina reseupplevelser i annan tråd. Med tanke på de problem ni haft, Micke m.fl. så har ni verkligen gjort stordåd. Som flitig besökare är jag glad och tacksam för allt arbete i gjort/gör.
//Kjelleman
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8