ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-06-12, 22:14

stockhus

Medlem
stockhus är inte uppkopplad
stockhuss avatar

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Thumbs up En dröm som blivit sann!
Hej!

Vill bara tacka alla som har någonting att göra med flygradar.nu.
Alltid då jag sett ett plan har jag undrat vart det är påväg och vad det är för flygplanstyp. Nu är det möjligt......woohoo =)

Nästa dröm är att man t.ex vill se en JAL 777-200 och sätter den på något slags alarm. Då den dyker upp på radarn blir man informerad på nåt sätt?!?

Det här är bara mina små funderingar

Tack och hälsningar till alla "planespotters" där ute.

Thomas från Finland.
Svara med citat

Gammal 2009-06-12, 23:12

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Hej Thomas!

Kul att du gillar sidan. Dessvärre går det inte se några larm av typen "mayday" eller liknande. Däremot kan man ibland se flygplan som avviker från sin rutt och vänder om/svänger och sjunker för att göra en oplanerad landning, som kan bero på massa olika orsaker.
Svara med citat

Gammal 2009-06-12, 23:48

hepp

Medlem
hepp är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Standard
Tror inte det är vad Stockhus menar. JAG tror Stockhus menar att kunna markera ett särskilt flyg innan och när det sedan kommer inom Flygradar.nu "räckhåll" så får man någon form av meddelande - typ mail eller ngt.

Stämmer det Stockhus?
Svara med citat

Gammal 2009-06-13, 00:08

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Jaha, om ni menar få larm när ett visst plan dyker upp så är svaret nej. Det är en funktion som kommer komma i framtiden tillsammans med många andra funktioner. Det man kan göra själv om man har lite programmeringskunskaper är att skriva ett script som kollar http://www.flygradar.nu/data.php var X minuter och skickar ett mail/sms till en själv när ett visst flygplan dyker upp på nån radar.
Svara med citat

Gammal 2009-06-13, 10:50

stockhus

Medlem
stockhus är inte uppkopplad
stockhuss avatar

Reg.datum: jun 2009

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av hepp Visa inlägg

Tror inte det är vad Stockhus menar. JAG tror Stockhus menar att kunna markera ett särskilt flyg innan och när det sedan kommer inom Flygradar.nu "räckhåll" så får man någon form av meddelande - typ mail eller ngt.

Stämmer det Stockhus?
Stämmer bra, bäst skulle de vara att få ett textmeddelande i telefonen om man t.ex är ute och promenixar och inte har tillgång till dator.

Men vi hoppas på framtiden

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8