ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-05-31, 17:48

Flygarkungen

Nykomling
Flygarkungen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Standard Kan ni inte ändra sizen på dom gula flygplanen?
Vore otroligt grymt om ni kan ändra storleken på de gula flygplanen när det gäller större plan, 330-340,A380,747,777 skulle vara snäppet större på kartan.

Ett annat tips vore att ändra färgen på mer eftertraktade plan som tex A380, förslagsvis svart?
Svara med citat

Gammal 2009-05-31, 21:16

CharlieLima

Moderator
CharlieLima är inte uppkopplad
CharlieLimas avatar

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 5

Skicka ett meddelande via MSN till CharlieLima Skicka ett meddelande via Skype™ till CharlieLima
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Flygarkungen Visa inlägg

Vore otroligt grymt om ni kan ändra storleken på de gula flygplanen när det gäller större plan, 330-340,A380,747,777 skulle vara snäppet större på kartan.

Ett annat tips vore att ändra färgen på mer eftertraktade plan som tex A380, förslagsvis svart?
Jag ska inte prata för de som jobbar med radarn men jag vet att tekniken med att få de gula flygplanen att fungera som det gör idag är en rätt komplicerad historia och att få vissa att se större ut och att vissa ska ha en annan färg tror jag tyvärr inte är särskilt enkelt.

Gammal 2009-06-01, 06:19

Gäst

Thumbs up
Well, har inte gjort nått liknande själv. Men jag vet att infon finns här: Google Maps API - Google Code

Så sätt igång och läs, det är kul ( Mohah )

Hmm, w8 a sec. Det åkte förbi ett plan här nyss, kan inte se det på kartan! Meeh, dåligt
Skojja bara, fin grej det här. Har faktiskt aldrig programmerat något som hämtar data utanför datorer ( som t.ex. här hämtar sidan data ifrån några radars ), de måste jag göra nångång
Svara med citat

Gammal 2009-06-01, 09:48

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Att rita ut ett större plan är inget problem, problemet är snarare att veta om planet som ritas ska vara stort eller litet. Jag är inte säker på att vi har det datat i ögonblicket när flygplanet ritas ut. Och om det går så får det inte slöa ner kartan ytterligare, för det är redan slött på många datorer. Jag skriver upp förslaget på idé listan och vi får se vad det leder till.
Svara med citat

Gammal 2009-06-01, 13:07

Gäst

Standard
En annan ide kanske skulle kunna vara att variera storleken på planen beronde på deras höjd.
Svara med citat

Gammal 2009-06-06, 13:54

Flygarkungen

Nykomling
Flygarkungen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Standard
OK att det kanske är lite overkill att ändra sizen på planen då.. men när det gäller airbus a380 måste vi ju styra upp nåt! ändra färgen på planet, gör så att det blinkar, text brevid eller i planet.. u name it! styr styr styr asap ffs
Svara med citat

Gammal 2009-06-06, 15:30

CharlieLima

Moderator
CharlieLima är inte uppkopplad
CharlieLimas avatar

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 5

Skicka ett meddelande via MSN till CharlieLima Skicka ett meddelande via Skype™ till CharlieLima
Standard
Personligen tycker jag det är bra som det är och för mig finns inga extra eftertraktade plan. Men det är ju jag det.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8