ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-04-28, 16:02

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard Om flygradar.nu
Hej alla Flygradar.nu användare,

Vi på Svenska Resenätverket får många mail från besökare som undrar hur dom kan stöjda Flygradar.nu.
Vissa vill donera pengar till fler mottagare osv.
Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot donationer, men om ni vill hjälpa oss kommer här några tips!

* Bekanta er med Flygresor.se, om ni uppskattar den tjänsten, berätta för vänner & bekanta om att den finns! Här kan man spara pengar genom att jämföra pris på flyg.
* Registrera er och delta i diskussionerna på Reseforum.se, berätta även för vänner & bekanta om denna tjänst!
* Om ni har en hemsida eller blogg, länka gärna till våra sajter så att era besökare hittar dit.

Mvh,
Flygradar.nu
Svara med citat

Gammal 2009-04-29, 17:06

Airbus A380

Medlem
Airbus A380 är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Rykte: 0

Standard
Varför kan ni inte ta emot några donationer?Jag skulle gärna kunna ge en donation till www.Flygradar.nu för det är ju några personer som lägger ner en tid på att den skall funka.

Mvh/
Jonathan
Svara med citat

Gammal 2009-04-30, 11:19

hanpau

Globetrotter
hanpau är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Airbus A380 Visa inlägg

Varför kan ni inte ta emot några donationer?Jag skulle gärna kunna ge en donation till www.Flygradar.nu för det är ju några personer som lägger ner en tid på att den skall funka.

Mvh/
Jonathan
Hej Jonathan

Jag kan ju bara tala för mig själv men vi som håller på med detta tycker ju förstås att det är jäkligt roligt och det är ju en hobby som får kosta lite. Att man sedan kan glädja andra människor gör det bara ändå bättre. Reseforum.se (Micke) har ju lagt ner mycket på detta och det är vi tacksam för utan dem skulle det ju inte fungera. Om vi alla köper våra resor genom dom i fortsättningen så tror jag dom blir nöjd eller vad säger du Micke ?

Hälsningar
Lennart
ESNZ (Åre/Östersund radarn)

PS
Nu kom posten med ett paket jag beställt från Tyskland , en bättre antennförstärkare får se om den ökar räckvidden på ESNZ.
DS
Svara med citat

Gammal 2009-04-30, 19:15

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Vi vill inte att sidan ska vara beroende av donationer. Just nu drivs de flesta radars av entusiaster utan någon ersättning som upplåter sina tomter, tak, hus och antenner till utrustning för att få allt att fungera. Men det finns inga garantier hur länge enskilda radars kan/kommer vara igång. Vi vill inte att någon från staden X ska donera pengar, och så visar det sig 3 månader senare att radarn i staden X måste stängas och då kommer han/hon känna sig blåst på pengarna.

Om användarna fortsätter stödja Svenska Resenätverket, så kommer Svenska Resenätverket göra allt för att fortsätta stödja utvecklingen av flygradar.nu.

För övrigt så finns det fortfarande möjlighet för fler ägare av SBS-1 att ansluta sig till nätverket om intresse finns. Det är bara att kontakta mig om du har en SBS-1 och vill göra den tillgänglig för fler genom flygradar.nu
Svara med citat

Gammal 2009-05-01, 09:04

hanpau

Globetrotter
hanpau är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 4

Standard Donationer
Hej

Det finns ju ett annat sätt att hantera detta. Om ni som känner för att driva en SBS försöker hitta varandra tex genom detta forum så kan ni lokalt dela på en radar , totalt går det loss på runt 7-8000 så det är ju bra om ni är några stycken. Det är absolut inte bara den som håller radarn som har glädje av den, utan varje "delägare" kan använda sig av den . Alla kan ha en egen Base Station och med hjälp av ett program som heter Multi EM koppla upp er mot SBS:en och ha hur kul som helst. Jag hittar nya användningssätt och program hela tiden för att skräddarsy min Base Station. Hitta den av er som har bästa täckningen och en internetanslutning , gärna med en fast IP och sätt burken där. Skaffa programmet Multi Em och ni är igång. Varje delägare hanterar sin egen Base Station som hämtar datat från den gemensamma SBS:en.Självklart skall ni också ansluta till flygradar.nu
Lennart
ESNZ (Åre/Östersund)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8