ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-03-10, 00:47

Gäst

Standard Långa ruttsvansar
Har sett att man i vissa fall kan följa flygrutterna ända nere ifrån Biscayabukten eller London. Flygplanen befinner sig då visserligen redan över Skandinavien, men vid klick på vissa flygplan visas då dess bakomlagda rutt redan från till exempel södra Frankrike. Hur kommer det sig? Om radarn har så lång räckvidd, varför kan man då inte se planen redan över södra kontinentaleuropa?
Svara med citat

Gammal 2009-03-10, 07:52

CharlieLima

Moderator
CharlieLima är inte uppkopplad
CharlieLimas avatar

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 5

Skicka ett meddelande via MSN till CharlieLima Skicka ett meddelande via Skype™ till CharlieLima
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Har sett att man i vissa fall kan följa flygrutterna ända nere ifrån Biscayabukten eller London. Flygplanen befinner sig då visserligen redan över Skandinavien, men vid klick på vissa flygplan visas då dess bakomlagda rutt redan från till exempel södra Frankrike. Hur kommer det sig? Om radarn har så lång räckvidd, varför kan man då inte se planen redan över södra kontinentaleuropa?
Flygradar.nu har flera radars anslutna till nätverket som finns nere i Europa men idag finns inte serverkapaciteten att ha alla dessa upplagda här på sidan.

Gammal 2009-03-10, 09:31

hanpau

Globetrotter
hanpau är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLima Visa inlägg

Flygradar.nu har flera radars anslutna till nätverket som finns nere i Europa men idag finns inte serverkapaciteten att ha alla dessa upplagda här på sidan.

Det byter alltså att dessa rutter registreras i flygradar.nu:s databas men visas inte på web:en , när däremot flyget kommer inom "synhåll" för en radar som visas så kommer hela rutten med som finns i databasen .Är det korrekt uppfattat ? /Lennart ESNZ
Svara med citat

Gammal 2009-03-10, 11:06

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Det är rätt uppfattat.
Svara med citat

Gammal 2009-03-10, 11:22

Gäst

Question
Finns dessa tillgängliga för allmänheten så man kan gå till en annan sida om man vill kolla lite längre söder över, som alternativ då tills det att du har möjlighet att visa dem alla?

Tack för en härlig sida!
Anders
Svara med citat

Gammal 2009-03-11, 14:16

kiikaroija

Nykomling
kiikaroija är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Rykte: 0

Standard Pröv detta
radar.piopawlu.net
Svara med citat

Gammal 2009-03-11, 15:38

Gäst

Exclamation
Tack, precis vad jag letade efter!
Svara med citat

Gammal 2009-03-12, 09:31

kiikaroija

Nykomling
kiikaroija är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Rykte: 0

Standard mycket bra
Trevlig att jag kunde hjälpa dig finna "bättre" radar-sida. Jag har märkt att man måste hela tiden läsa olika sidor för att finna info om nya radar-sidor osv.
Svara med citat

Gammal 2009-03-16, 14:37

Gäst

Standard
[quote=kiikaroija;93258]Trevlig att jag kunde hjälpa dig finna "bättre" radar-sida. QUOTE]

Jag som bor i södra norrland kan då inte hålla med om att "radar.piopawlu.net" är bättre än flygradar.nu. Visserligen täcker den ett större geografiskt område men i övrigt så tycker jag flygradar.nu är helt överlägsen!
Svara med citat

Gammal 2009-03-21, 09:42

Kjelleman

Medlem
Kjelleman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 4

Question Långa ruttsvansar
Hej!

Finns det planer på att utöka serverkapaciteten så flygplanen kan ses längre ner i Europa och över Storbritanien? Den här sidan är starkt beroendeframkallande..... Stort tack till Er som håller igång den.

Kjelle i Haninge södra Stockholms län.
Svara med citat

Gammal 2009-03-21, 14:17

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Det finns inga planer för det i dagsläget
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8