ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-03-08, 22:23

oreda

Nykomling
oreda är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Standard Vilket bolag/flygplats?
Det finns en flygplats, tror någonstans i Sydamerika, som bara trafikeras av ett enda bolag. Det pga att banan ligger lite "illa" till bland bergen, så piloterna måste vara specialtränade för att få landa på just den flygplatsen.
Jag har sett filmer på inflygningar dit på Yuotube för ett bra tag sedan, men nu kan jag inte komma ihåg namnet på något av de 2 alternativen.

Någon som vet vilken flygplats eller vilket bolag jag söker?
Svara med citat

Gammal 2009-03-08, 23:06

Airbus A380

Medlem
Airbus A380 är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Standard
Hej!

Japp flygbolaget heter Druk air och flygplatsen heter Paro airport. Har sett fina filmer där ifrån, först får piloterna "STÖRT" dyka ner en bit och sen så får dom sixsacka mellan bergen tror jag det är men det är iallafall Druk Air och Paro airport du letar efter.

Mvh/
Jonathan
Svara med citat

Gammal 2009-03-08, 23:10

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Kan nog finnas flera kandidater! En väldigt knepig flygplats är Tegucigalpa i Honduras. Men det är ju i Central-Amerika, och definitivt mer än ett flygbolag som flyger dit. Också en relativt kort bana (c:a 1600 m tror jag).

(Såg inte Jonathans svar förrän efter att jag skrivit mitt. Men Druk Air verkar rimligt - även om det ju är en bit från Syd-Amerika! Druk Air är baserat i Butan).
Senast redigerad av malama den 2009-03-08 klockan 23:14.
Svara med citat

Gammal 2009-03-08, 23:16

Airbus A380

Medlem

Standard
men jag tror det är Paro Airport, för hörde att det var tal om den för ett tag sen. Flygplatsen ligger i Bhutan som är ett Kungadöme i Asien och Bhutan gränsar till Kina i norr och Indien i syd. För det är en av världens mest farligaste flygplatser eftersom den ligger innanför bergen.
Svara med citat

Gammal 2009-03-08, 23:41

oreda

Nykomling
oreda är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Standard
Tack för svaren. Jag hittade det för en liten stund sedan. Det var Paro och Druk Air jag letade efter.

YouTube - Paro International Airport

Det är bla denna film som jag tidigare har sett. Jag vet inte varför, men jag fick för mig att det var i Sydamerika det hela äger rum.
Men nu vet jag bättre!

Tack än en gång!
Svara med citat

Gammal 2009-03-09, 18:35

Airbus A380

Medlem

Standard
Det är lungt, man måste ju dela med sig om sina kunskaper.
Svara med citat

Gammal 2009-03-10, 17:44

MorotenMD80

Nykomling
MorotenMD80 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Standard Det finns en annan farlig flygplats Toncontin intl.
Flygplatsen heter toncontin intl och är en av dem farligaste flygplatser i världen.Flygplatsen ligger 1004 meter över havet.Det är en väldig kort bana det kan bara landa 757, små flygplan 737, och andra små flygplan men inte en 747-400.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8