ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-03-07, 14:26

Flygarkungen

Nykomling
Flygarkungen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Standard amerikansk site som visar alla plan?
Hittade den här sidan,
Worldwide Air Traffic Control - Arlanda Airport (ARN) Sweden
verkar visa samtliga flygplan som är i luften, inklusive MD plan? Någon som vet hur den fungerar?
Svara med citat

Gammal 2009-03-07, 18:22

Albin

Globetrotter
Albin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard
Jag har ingen som helst insikt i hur det fungerar men jag chansar på att den läser av tiderna på när planen ankommer från LFV's hemsida och gör sedan egna markeringar på vart de borde vara ungefär.
Svara med citat

Gammal 2009-03-07, 18:53

henrik340

Nykomling
henrik340 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Standard
Den är då inget att lita på i Sverige...

Klockan är nu 18:50 när jag kollade på sidan och SAS945 och DAL173 ligger brevid varandra utanför Norge´s kust.
Problemet är bara att SAS startade 10:30 och DAL 12:30...
Svara med citat

Gammal 2009-03-07, 23:08

Iceman

Medlem
Iceman är inte uppkopplad

Standard
Hi

Kollade också direkt på flygradar och sidan visar någonting som hänt tidigare.
Alltså inte LIVE. Kanske 40 - 60 minuter försening.
Svara med citat

Gammal 2009-04-13, 20:58

Gäst

Standard Bättre sida
Citat:
Ursprungligen postat av Flygarkungen Visa inlägg

Hittade den här sidan,
Worldwide Air Traffic Control - Arlanda Airport (ARN) Sweden
verkar visa samtliga flygplan som är i luften, inklusive MD plan? Någon som vet hur den fungerar?
Ta en titt på flygradar.nu iställe där funkar det med en uppdatering på ca: 1 min
samt om man klickar på ett plan så får man information
Svara med citat

Gammal 2009-04-14, 07:32

Flygarkungen

Nykomling
Flygarkungen är inte uppkopplad

Thumbs down
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Ta en titt på flygradar.nu iställe där funkar det med en uppdatering på ca: 1 min
samt om man klickar på ett plan så får man information
Men herregud människa, tror du jag är född bakom flötet? Läs tråden, get info man.
Svara med citat

Gammal 2009-06-18, 19:21

Kjelleman

Medlem
Kjelleman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 4

Standard
I måndags reste min bror med familj till NY. Jag kollade att dom kom iväg ordentligt med Malaysian flight 090 tror jag att det var. Den mellanlandade här på väg från Kuala Lumpur till Newark, New York. Men eftorsom avgången från Arlanda var nästan en timme försenad så kollade jag på Newark:s hemsida hur stor förseningen skulle vara vid ankomst. Dom uppgav en halvtimmes försening, och felaktig avgång från ARN med 40 min. Newark uppgav 15 sen avg. från ARN. Men det roliga var att man kunde tracka flighten i USA, dock fanns den inte inom hörhåll för deras radar vilket man talade om men att så fort flighten kom in inom hörhåll skulle den visas. Mycket riktigt när den kom in över New Foundland så kunde man följa den ner mot New York. Jättekul, och ännu bättre blir det om/när Grönlandsradarn kommer igång. Track Flight Status, Airport Delays and other Flight and Airport Information man kan bara följa en flight i taget, fast det var kul ändå. Det vore kul med en radar på Shetlandsöarna, Färöarna, Island som tillsammans med den planerade radarn på Grönland skulle kunna täcka en stor del av Nordatlant rutterna. Skulle va kul.
Jag har tagit bilder på det beskrivna ovan men dom ligger kvar på en annan dator, som jag inte når just nu.
//Kjelleman
Svara med citat

Gammal 2009-06-19, 10:57

Airbus A380

Medlem
Airbus A380 är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Standard
Hej!

Jag har också använt mig av den sidan några gånger och hittils är jag väldigt nöjd. Ser allt nästan tycker ja.

MVH/
Jonathan
Svara med citat

Gammal 2009-06-19, 12:45

CharlieLima

Moderator
CharlieLima är inte uppkopplad
CharlieLimas avatar

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 5

Skicka ett meddelande via MSN till CharlieLima Skicka ett meddelande via Skype™ till CharlieLima
Standard
Tycker mig ha hört att Track Flight Status, Airport Delays and other Flight and Airport Information är typ 10 minuter fördröjt p.g.a. risken för terroristattacker. Hur nu terrorister ska kunna dra fördel av en sån sida förstår jag dock inte men jag tycker ändå att sidan är bra. Databasen med flighter är stor vilket är bra när man lägger in rutter på radarn.

Gammal 2009-06-19, 18:27

Hans C

Nykomling
Hans C är inte uppkopplad

Standard Glad Midsommar alla!!
Det slog mig bara hur skönt det är när det är ljust på morgonen. Själv går jag upp tidigt varje morgon av naturen, och finns det då något bättre att göra än att sitta på trappan med en kopp kaffe och med kameran i högsta hugg och lugnt vänta på AIC141 B777-237 på väg från BOM till JFK som passerar över mitt hus väldigt ofta. Det är klart vid lunchtid vissa dagar kommer UAE 201 Airbus 380-861 på väg från DXB till JFK i en mäktig passage över huset. Njut av sommarens ljus och flygspaning med Flygradar och ögat.
Hans C
Svara med citat

Gammal 2009-06-19, 18:29

Gäst

Standard
Milda makter, sicket nöje.
Svara med citat

Gammal 2009-06-19, 19:07

Airbus A380

Medlem

Standard
Hej!

Jag läste att kjelleman skrev i detta forum att det skall komma upp en radar på Grönland, när kommer detta ske?Eller det kanske inte är till denna sajt eller?

Mvh/
Airbus A380
Svara med citat

Gammal 2009-06-19, 20:11

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
http://www.reseforum.se/forum/flygra...ar-teamet.html
Svara med citat

Gammal 2009-06-19, 21:23

Hans C

Nykomling
Hans C är inte uppkopplad

Standard
Tack för din kommentar Gäst! Milda makter, sicket nöje!. det är en spontan och alldeles korrekt kommentar till mitt inlägg. Jag uppskattar den verkligen. Det man skriver ska beröra, på ett eller annat sätt.

Glad Midsommar hälsar Hans C
Svara med citat

Gammal 2009-06-19, 21:36

Airbus A380

Medlem

Standard
Hej!

Det blir kul och se flygplanen bortåt Nord Amerika när Grönlands radarn kommer upp. Hoppas detta blir bra.

Mvh/
Jonathan
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8