ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-01-30, 20:23

CharlieLima

Moderator
CharlieLima är inte uppkopplad
CharlieLimas avatar

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 5

Skicka ett meddelande via MSN till CharlieLima Skicka ett meddelande via Skype™ till CharlieLima
Standard Var finns alla flygradar-fans?
Är lite intresserad av att veta var alla åskådare av flygradar.nu finns någonstans i världen.

Själv är jag (om det undgått någon) från Kramfors i Västernorrland.

Så skriv nu alla ni som tittar in här, oavsett geografisk position..

Gammal 2009-01-30, 21:54

Gäst

Talking Nybliven fan av Flygradar.nu
Har åkt med SE-DJO till LCY och sitter på hotellet och kollar att den kommer tillbaks till ARN på tidtabell. En del motvind idag. Nu väntar vi bara på full Europa täckning med samma upplägg så kan vi skippa ACARS för tracking av flygmaskinerna
Himla käck sida som vi säger i Göteborg.

Tack till alla entusiaster som förstår sig på detta med live information och användarvänliget!
Paul Skydrol

Transwede - Home
Svara med citat

Gammal 2009-02-01, 13:05

GästFinland

Standard
Jag bor i Loimaa i sydvästra Finland 60km från Åbo(Turku) mot Tammerfors(Tampere)
Svara med citat

Gammal 2009-02-01, 15:46

Iceman

Medlem
Iceman är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Standard
Hej.

Jag bor strax söder om Höganäs (Lerberget) och har en fin stöm av plan över huset som antingen är på väg till USA från mellanöstern eller tvärt om.

Den nya Skåne radarn gjorde susen här nere!!
Svara med citat

Gammal 2009-02-01, 16:23

Airbus A380

Medlem
Airbus A380 är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Standard Här bor jag...
Hej!

Jag bor i lerum som ligger strax utanför göteborg. Men jag skulle vilja bo typ neråt skåne eller uppåt i landet en bit, för det är inga stora fåglar som flyger här över.
Svara med citat

Gammal 2009-02-01, 18:01

abbeee

Nykomling
abbeee är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Standard
Tjena!

Bor i södra Stockholm många plan flyger över mitt hus speciellt de som ska till Arlanda och Bromma, det passerar även många plan som ska till och från Asien också.
Svara med citat

Gammal 2009-02-02, 19:42

Slinuss

Nykomling
Slinuss är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Standard
Värmdö, Stockholm. flyger ganska många flyg ovanför mig :P speciellt dom som ska till USA från mellanöstern
Svara med citat

Gammal 2009-02-02, 20:30

123.750

Nykomling
123.750 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Standard
Eskilstuna befinner jag mig i och är väl ett rätt bra ställe om man vill kolla förbipasserande flygplan. Finnair i massor, heavies mot japan, och ibland något så trevligt som Emirates. Bl.a... Ofta när 01L på ARN används för landning kan det bli rätt mycket genvägar över Eskilstuna för inflygande plan, beroende på tidpunkt.
Svara med citat

Gammal 2009-02-23, 18:40

Gäst

Talking
Upp med den här tråden
Svara med citat

Gammal 2009-02-27, 20:21

Vikingen

Nykomling
Vikingen är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Thumbs up Charlie Lima- var finns vi?
På fritiden har jag länge försökt följa vad som händer i luften med utgångspunkt från luftrummet runt Umeå. Den reguljära trafiken med bl a SAS, Norwegian, NextJet m fl och Malmö Aviation är välbekant. Däremot dyker då och då upp främmande fåglar från Air Europa, Spanair, Pegasus, Atlas Air m fl. Spottingintresset kräver då besök vid flygplatsen. Nu kan jag genom flygradar i förväg se vilken flygplanindivider som är på ingång. Det är givetvis mycket värdefullt och sparar onödigt åkande när trots allt välbekanta fåglar är på ingång. Det är dessutom spännande att via flygradion notera att även andra främmande och långväga fäglar då och då drar över luftrummet från den finska sidan mot Nordnorge. Efter att ha upptäckt flygradar.nu har min lilla, men ändå givande hobby blivit betydligt mera kvalitativ. Att då och då uppmärksamma individer från Asien m fl områden och kunna identifiera dessa är mycket spännande för mig som flygentusiast och tidigare mycket frekvent flygresenär. Radarn tillsammans med min radio Bearcat 780 XLT ger en utomordentlig möjlighet att vara med i vad som sker i luften.
Jag är mycket tacksam för det som presenteras via internet.Jag kan tillägga att jag en tid övervägt att skaffa en egen radar (SBS 1 eller Air Nav) men kronans fall tillsammans med en viss prisstegring från England har hittills avhållit mig från att beställa en egen radar.
Vänliga hälsningar!
Svara med citat

Gammal 2009-03-02, 16:41

Clas Holm

Standard
Jag är hemma från Vasa EFVA, men har nu bott 5 år i Los Cristianos på Tenerife. Flygradar är toppen. Jag har länkat hit från min bloggsida. Flyger regelbundet i MS Flightsimulator. Då ofta i Finnairs A320-214 OH-LBX. Min scanner (också Bearcat) skvallrar vad som händer vid TFS

/ Clas Holm
Svara med citat

Gammal 2009-03-03, 04:13

Gäst

Thumbs up Katl
Sitter i Atlanta og foelger nattetrafikken over Scandi ...
Svara med citat

Gammal 2009-03-23, 14:37

Gäst

Smile Färjestaden
Hej!
Jag finns på Öland å där ser vi många flygplan samtidigt pga ön är så platt...
Jättekul att också kunna veta varifrån de kommer och vart de skall. Lyssnat på frekvensen
1090 MHz å där finns mycket trafik, får väl bygga/köpa så jag också kolla själv.
Byggde för några år sedan ett inteface för ACARS.

ha det alla!!
Svara med citat

Gammal 2009-03-24, 03:54

Gäst

Red face Jag är i Dalarna
Kanske kan vi chatta medan vi kollar plan?
Jag sitter i Borlänge Dalarna.
Svara med citat

Gammal 2009-03-25, 10:12

Gäst

Smile Sitter i Sandared
Hej, jag bor i sandared utanför Borås. Här kommer ibland stora pippifåglar som ska till landvetter när bana 21 används. Kommer också ofta flyg rakt ovan mig. Hade varit bra med en chatt sida på radarsidan så det blir lättare att prata med varandra...
Svara med citat

Gammal 2009-03-25, 19:35

CharlieLima

Moderator
CharlieLimas avatar

Skicka ett meddelande via MSN till CharlieLima Skicka ett meddelande via Skype™ till CharlieLima
Standard
En chatsida vore trevligt även om det kanske är lågprioriterat hos gänget som håller i det hela, IRC-kanal kanske? Tycker att den i sådana fall ska vara integrerad i Google Maps-kartan på något vis så man slipper krångla med att installera klient.

Gammal 2009-04-17, 18:22

Gäst

Standard I arbetet
Skulle vara kul att veta om flygradar.nu används av personal i flygbolag för att följa sina kärror.
Svara med citat

Gammal 2009-04-17, 18:28

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Det gör det garanterat, vi har fått mail från flera flygbolag
Svara med citat

Gammal 2009-04-17, 19:16

CharlieLima

Moderator
CharlieLimas avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg

Det gör det garanterat, vi har fått mail från flera flygbolag
Kanske man kan erbjuda sig att sätta upp radars åt flygbolag.

Flygbolaget behöver bara säga var i världen man vill ha sin mottagare, betala det som krävs och sedan fixar flygradar.nu resten. På så vis kan både bolagen och alla flygradar-fans ta del av det hela och man får folk som vet hur man monterar upp radars att utföra arbetet.

Endast en spontan tanke som slog mig men om det finns flygbolag som är intresserade av att följa sina maskiner så kan de ju faktiskt ordna det.
Senast redigerad av CharlieLima den 2009-04-17 klockan 19:19.
Svara med citat

Gammal 2009-04-20, 22:34

Gäst

Standard
Sidder i Roskilde DK
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8